ads

راهیابی افغانستان به جام جهانی کریکت

تیم کریکت افغانستان؛ در مصاف با تیم کریکت امارات متحدهء عربي با 101 بر 6 (19.3 اور) در برابر 100 (20 آور) در چهار ویکت پیروز شد.

نویسنده: The Killid Group
1 حوت 1388
راهیابی افغانستان به جام جهانی کریکت

تیم کریکت افغانستان؛ در مصاف با تیم کریکت امارات متحدهء عربي با 101 بر 6 (19.3 اور) در برابر 100 (20 آور) در چهار ویکت پیروز شد.

 با این پیروزی، افغانستان حق اشتراک در مسابقات تیم های کریکت کشورهای پیشرو در این بازی را در مسابقات بیست آوره، به دست آورد و به دور نهایی این مسابقات، راه یافت.

تیم افغانستان، با چهار ویکت در برابر امارات متحدهء عرب پیروز شد که بعداً به خاطر رقابت بر سر قهرمانی این مسابقات، به مصاف ایرلند یا هالند خواهد رفت. اما هردو تیمی که در بازی های نهایی در برابر همدیگر قرار خواهند گرفت، به تورنمنت عمومی که در ماه اپریل در “ویست اندیز” امریکای لاتین برگزار می شود، راه می یابند.

در این مسابقات، امارات متحدهء عربی، توانست 100 بر 9 امتیاز را در 20 آور کسب کند؛ اما در برابر افغانستان با سه توپ که به وسیلهء نورعلی پرتاب شد و بیشترین امتیاز یعنی 38 را کسب کرد، شکست خورد.

این پیروزی؛ یک موفقیت شگفت آور برای “نوروز منگل” کاپیتان تیم کریکت افغانستان و تیم او که دو سال قبل در ردهء پنجم مسابقات جهانی کریکت قرار داشتند، محسوب می شود.

 پس از پیروزی در مراحل چهارم و سوم لیگ جهانی کریکت، تیم افغانستان حق اشتراک در مسابقهء بین المللی یک روزه را در سال گذشته، کسب کرد که پس از این مسابقه، توانست در ردهء ششم تیم های شایسته برای مسابقات جهانی کریکت که در سال 2011 برگزار خواهد شد، قرار بگیرد.

 پس از آنکه تیم کریکت افغانستان، در ردیف چهار تیم برتر مسابقات بیست آوره قرار گرفت و ریکارد صد درصدی را از آن خود ساخت، در برابر هالند در نخستین مسابقهء چهار تیم برتر، با چهار ویکت شکست خورد.

 با این حال، با پیروزی در برابر تیم امارات متحده عربی، تیم کریکت افغانستان توانست به مسابقات نهایی راه یابد و آمادهء سفر به منطقهء کاراييب در امریکای لاتین شود.

 افغانستان در این مسابقات؛ یک عقبگرد نیز داشت و آن اینکه “شادیپ سلوا”، توانست کریم صدیق و محمد شهزاد را از بازی بیرون کند؛ اما نورعلی و نوروزمنگل، با اضافه کردن 32 امتیاز در شش آور، قبل از آنکه توپ به وسیلهء فیاض احمد با امتیاز 14 گرفته شود، توانستند پیشروی خوبی داشته باشند. اصغر استانکزی نیز توانست قبل از اینکه قربانی فیاض شود، امتیاز خوبی برای تیم افغانستان کسب کند.

تیم کریکت افغانستان؛ درحالی وارد مرحلهء نهایی مسابقات بین المللی بیست آوره می شود که هفتهء قبل کاروان ورزشی کشور؛ از مسابقات جنوب آسیا، با 32 مدال در رشته های مختلف به رتبهء پنجم این مسابقات در میان ده کشور دست یافت. در این مسابقات؛ افغانستان توانست به قهرمانی در رشتهء باسکتبال و نایب قهرمانی در رشتهء فوتبال دست یابد.

پیروزی های پیهم و چشمگیر ورزشکاران افغانستان در رشته های مختلف، می تواند نوید بخش موفقیت های بیشتر و کلانتر در عرصهء ورزش، طي سال های آینده باشد.

در کشوری مثل افغانستان که از بستر جنگ های خونین سی ساله بر می خیزد و شكاف های سیاسی، قومی و مذهبی، باعث جدایی مردم از همدیگر شده است، ورزش می تواند به عنوان یک عامل همگرایی و همبستگی به صورت جدی مطرح گردد.

در این میان، موفقیت های ورزشکاران ما در رشته های مختلف به ویژه در مسابقات اخیر جنوب آسیا و مسابقات بین المللی کریکت؛ عواملی اند که مردم را به همدیگر نزدیک می سازند و آنان را در چنین افتخارات واحدي، شریک می گردانند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA