ads

رادمنش: امریکا و ناتو دیرتر به آموزش نظامیان افغان اقدام کردند

وزارت دفاع ملی می‎گوید که امریکا و ناتو در صورتی که روی برنامه‎های آموزشی و مشوره‎دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بیشتر تمرکز می‎کردند، نتیجه‎ی بهتری در جنگ افغانستان به دست می‎آمد. محمدرادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، به کلید گفت: آموزش چگونگی استفاده از سلاح‎های مدرن، طیارات جنگی و تکنالوژی‎های مدرن نظامی، یک […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
28 دلو 1395
رادمنش: امریکا و ناتو دیرتر به آموزش نظامیان افغان اقدام کردند

وزارت دفاع ملی می‎گوید که امریکا و ناتو در صورتی که روی برنامه‎های آموزشی و مشوره‎دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بیشتر تمرکز می‎کردند، نتیجه‎ی بهتری در جنگ افغانستان به دست می‎آمد.
محمدرادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، به کلید گفت: آموزش چگونگی استفاده از سلاح‎های مدرن، طیارات جنگی و تکنالوژی‎های مدرن نظامی، یک پروسه‎ی زمان‎گیر است و شرایط افغانستان ایجاب می‎کرد تا روند آموزش و مشوره‎دهی به نظامیان افغان کمی زودتر آغاز می‎شد.
او گفت که اگرچه هنوز هم دیر نیست و متحدان بین‎المللی افغانستان در چهارچوب توافقات انجام شده، باید به آموزش و مشوره‎دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ادامه دهند.
ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو، نیز روز گذشته در یک نشست خبری مشترک با جمیز متیس، وزیر دفاع امریکا، در بروکسل گفت: در صورتی که به آموزش و مشوره‎دهی به نیروهای نظامی افغان زودتر اقدام می‎شد، آن‎ها می‎توانستند مسوولیت تأمین امنیت افغانستان را به تنهایی به عهده بگیرند.
نیروی‎های نظامی ناتو و امریکایی در افغانستان تا پایان سال 2014 میلادی نقش جنگی داشتند و این نقش از شروع سال 2015 میلادی به بعد به ماموریت آموزشی و مشوره‎دهی تغییر کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA