ads

رئیس جمهور غنی بر حل مشکلات افغان‌های مقیم امارات تاکید کرد

رئیس جمهور غنی به سفیر افغانستان در امارات متحدۀ عربی و جنرال کنسول کشور در شهر دبی هدایت داد تا در زمینۀ حل مشکلات افغان های مقیم آن کشور، توجه جدی کنند.

نویسنده: abdali
18 عقرب 1396
رئیس جمهور غنی بر حل مشکلات افغان‌های مقیم امارات تاکید کرد

رئیس جمهور غنی به سفیر افغانستان در امارات متحدۀ عربی و جنرال کنسول کشور در شهر دبی هدایت داد تا در زمینۀ حل مشکلات افغان های مقیم آن کشور، توجه جدی کنند.

به نقل از خبرنامه ارگ، رئیس جمهور ظهر امروز در اقامتگاه اش در شهر ابوظبی با شماری از تاجران و بزرگان قومی کشور مقیم امارات متحدۀ عربی، دیدارکرد.

در این دیدار، ابراهیم محب و حاجی بختور مشکلات و خواست های تاجران و بزرگان قومی مقیم امارات متحدۀ عربی را با رئیس جمهور شریک ساختند.

آنان ضمن شریک نمودن طرح های شان در خصوص سرمایه گذاری در افغانستان در عرصه های تولید انرژی و برق، پروسس کثافات، ترانسپورت و صادرات، خواست ها و پیشنهادات شان را در زمینه های صدور پاسپورت، پروازها به کابل، احداث میدان هوایی خوست، ایجاد مکاتب با نصاب تعلیمی افغانستان و سایر موضوعات، بیان کردند.

رئیس جمهور پس از استماع خواست ها و پیشنهادات آنان، از علاقمندی تاجران کشور مقیم امارات متحدۀ عربی برای سرمایه گذاری در افغانستان قدردانی کرد و افزود که به برکت عاید و زحمات شما، مردم در افغانستان به خصوص ولایت خوست، زندگی منظم و باعزت دارند.

رئیس جمهور کشور گفت: کار احداث میدان هوایی خوست ادامه دارد و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی خطاب به تاجران و سرمایه گذاران افغان گفت که اگر با طرح های منظم به افغانستان بروید، حکومت زمین را برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

وی افزود که در خصوص مکاتب افغان های مقیم امارات متحدۀ عربی، یک بررسی را انجام دهند و آنرا با ریاست جمهوری شریک سازند تا با موافقت امارات متحدۀ عربی در مورد ایجاد مکاتب متذکره، اقدام شود.

رئیس جمهور غنی از تاجران ملی خواست تا طرح های شانرا در خصوص تجارت و سرمایه گذاری به مشاوریت اقتصادی ریاست جمهوری و شورای عالی اقتصاد، شریک سازند.

آقای غنی کشور با اشاره به فرصت های سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت که ساختمان سازی در افغانستان به شکل اساسی جریان دارد و پس از انتقال کمپلکس وزارت خانه ها در منطقه دارالامان در سه مرحله، فرصت ساخت تعمیرات در شهر بیشتر می شود.

وی افزود که در سکتور ساختمان هنوز هم فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد و اگر کار معیاری صورت گیرد، حکومت آمادۀ همکاری و ایجاد سهولت ها می باشد.

رئیس جمهور غنی گفت که افغانستان ظرفیت کافی برای تولید انرژی دارد و ما در این عرصه، تاجران و سرمایه گذاران افغان را برای سرمایه گذاری، تشویق می کنیم.

وی افزود که حکومت برای حل اساسی مشکلات در زمینه سرمایه گذاری، توجه می کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA