ads

رئیس جمهور اشرف غنی به لغو شورای ملی در کشور هشدار داده است

رئیس جمهور اشرف غنی به لغو شورای ملی در کشور هشدار داده است. برخی اعضای ولسی جرگه می گویند: رئیس جمهور به آنان گفته است که، اگر وزیران سکتور امنیتی و رئیس عمومی امنیت ملی حکومت را رد صلاحیت کنند، با صدور یک فرمان شورای ملی را لغو اعلام خواهد کرد. به گفتۀ عبدالرحمان رحمانی، […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
5 حمل 1396
رئیس جمهور اشرف غنی به لغو شورای ملی در کشور هشدار داده است

رئیس جمهور اشرف غنی به لغو شورای ملی در کشور هشدار داده است.
برخی اعضای ولسی جرگه می گویند: رئیس جمهور به آنان گفته است که، اگر وزیران سکتور امنیتی و رئیس عمومی امنیت ملی حکومت را رد صلاحیت کنند، با صدور یک فرمان شورای ملی را لغو اعلام خواهد کرد.
به گفتۀ عبدالرحمان رحمانی، یک عضو این مجلس، رئیس جمهور اشرف غنی گفته است در صورت که وزیران دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی رد صلاحیت شوند، اگر افغانستان در یک روز هم سقوط کند، شورای ملی را غیر قانونی اعلام خواهد کرد.
رحمان تاکید دارد که رئیس جمهور اشرف غنی بر منافع ملی استوار نیست و با این کار حالت افغانستان را بدتر خواهد ساخت.
اما ریاست‌جمهوری این خبر را رد می‌کند.
شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری، در صفحه رسمی فیسبوک‌اش نوشته‌است که، رييس‌جمهور با هيچ فرد و مقامی از لغو پارلمان سخن نگفته‌است.
به نقل از مرتضوی، رییس‌جمهور غنی، طی دو سال اخير بيش از سی نشست مشترك با اعضای شورای ملی داشته‌است.
به گفته‌ای معاون سخنگوی رییس‌جمهور، همكاری سه قوا در چارچوب قانون اساسی و براساس منافع ملی، می‌تواند افغانستان را در عبور از مشكلات و چالش‌ها كمك نمايد.
این در حالیست که ولسی جرگه از دو سال به اینسو براساس یک فرمان رئیس جمهور اشرف غنی به کار اش ادامه می دهد.
براساس قانون، قرار بود که انتخابات ولسی جرگه در ماه سرطان سال 1394 خورشیدی برگزار و نمایندگان جدید در ولسی جرگه انتخاب می شدند؛ اما حکومت وحدت ملی تاکنون موفق به برگزاری این انتخابات نشده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA