ads

رئيس جمهوري افغانستان امروز به عربستان مي‌رود

کلید* سیزدهم دلو 1388رئيس جمهوركرزي امروز سه‌شنبه براي ديدار و گفتگو با شاه عربستان به منظور قانع کردن گروه طالبان به مذاكرات جهت برقراري صلح در افغانستان به شهر رياض سفر مي‌كند.كرزي چند روز پيش اعلام كرد، از “عبدالله بن عبدالعزيز” شاه عربستان براي اجراي گفتگو با گروه طالبان به منظور برقراري صلح در افغانستان […]

نویسنده: The Killid Group
13 دلو 1388
رئيس جمهوري افغانستان  امروز به عربستان مي‌رود

کلید* سیزدهم دلو 1388

رئيس جمهوركرزي امروز سه‌شنبه براي ديدار و گفتگو با شاه عربستان به منظور قانع کردن گروه طالبان به مذاكرات جهت برقراري صلح در افغانستان به شهر رياض سفر مي‌كند.

كرزي چند روز پيش اعلام كرد، از “عبدالله بن عبدالعزيز” شاه عربستان براي اجراي گفتگو با گروه طالبان به منظور برقراري صلح در افغانستان كمك خواهد خواست.

“سيامك هروي سخنگوي رئيس جمهور گفته است: كرزي سه‌شنبه به عربستان مي‌رود و چهارشنبه با شاه اين كشور ديدار مي‌كند.

آقای كرزي جمعه گذشته در كنفرانس بين‌المللي لندن درباره افغانستان گفت، مي‌خواهد گروه طالبان را از طريق پيشنهاد مشوق هاي شغلي به نشستن بر سر ميز مذاكرات متقاعد كند.

عربستان با سران طالبان افغانستان و پاكستان روابط نزديكي داشته و به همراه پاكستان و امارات سه كشوري بودند كه نظام طالبان در افغانستان در سال‌هاي 1996 تا 2001 ميلادي را به رسميت شناختند. در اين حال زلمي رسول وزير امور خارجه كشور ميگويد، حكومت دستاوردهاي چند سال اخير را قرباني مذاكره با طالبان نمي كند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA