ads

دیدار شماری از روزنامه نگاران افغان از روسیه

Normal 0 false false false EN-GB X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 گروهی از رسانه گران افغانستان در سفر رسمی به روسیه با مسوولان رسانه‌های این کشور دیدار و تبادل نظر کردند. این گروه متشکل از رسانه‌های؛ 8صبح، تلویزیون های طلوع و شمشاد، آژانس‌های بخدی و پژواک، ماندگار، گروپ کلید و برخی نهادهای اجتماعی مربوط به خبرنگاران بودند.

نویسنده: The Killid Group
29 عقرب 1392

 

گروهی از رسانه گران افغانستان در سفر رسمی به روسیه با مسوولان رسانه‌های این کشور دیدار و تبادل نظر کردند.

این گروه متشکل از رسانه‌های؛ 8صبح، تلویزیون های طلوع و شمشاد، آژانس‌های بخدی و پژواک، ماندگار، گروپ کلید و برخی نهادهای اجتماعی مربوط به خبرنگاران بودند.

در این سفر، خبرنگاران با مسوولان شماری از آژانس‌های خبری (ریانووسی) و رسانه‌های تصویری (تلویزیون 24 و آر.تی) دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار، بر همکاری‌های دو جانبه مطبوعاتی تاکید شد. مسوول دیده بان رسانه‌های آزاد افغانستان ابراز امیدواری کرده که زمینه همکاری‌های دوجانبه و دوام دار رسانه های افغانستان با روسیه ایجاد گردد.

خبرنگاران افغانستان در این سفر با مفتی روسیه و سکرتر جنرال سازمان امنیت جمعی نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.


سایت خبری افغانستان- رو- به نقل از صدیق الله توحیدی؛ مسوول دیده بان رسانه‌های آزاد افغانستان “نی” ” نوشته که اوضاع حقیقی افغانستان باید در رسانه‌های روسیه بازتاب داده شود.

به گفته وی، روسیه در تاریخ افغانستان بوده و در حال حاضر نیز در منطقه و جهان کشوری تاثیرگذار است، لذا انعکاس اخبار درست از افغانستان در مطبوعات روسیه مهم است.

سیولد باگدانوف؛ رییس اتحادیه سراسری خبرنگاران روسیه هم چندی قبل گفته بود که دوری مردم دو کشور از یکدیگر به نفع هیچ طرف نیست.

وی می گوید: بازتاب اوضاع افغانستان در رسانه‌های این کشور تا کنون بسیار ناچیز و کمرنگ بوده است، و این بر تقویت روابط خدشه وارد می کند.

رییس اتحادیه سراسری خبرنگاران روسیه تاکید کرده است که رسانه های روسیه از جمله”ریانووسی” مصمم است تا پس از این از اتکا خود به رسانه‌های غربی به عنوان منابع خبری بکاهد و با تقویت روابط و جلب همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان از نزدیک اوضاع را دنبال کند.

او سفر خبرنگاران افغانستان به روسیه را به عنوان نقطه آغاز همکاری ‌های رسانه ای بین دو کشور مثبت و به سود دو ملت خوانده است.

گفتنی‌ست سال گذشته نخستین گروه خبرنگاران افغانستان به مسکو سفر کرده بوند.

هفته گذشته نیز گروهی از مسوولان رسانه‌های پیش‌تاز افغانستان به دعوت مرکز مطالعات افغانستان معاصر و به حمایت آژانس “ریانووستی” وارد مسکو شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA