ads

دولت کنترول ولایت هلمند را به دست گرفته است

مقامات وزارت امور داخله و دفاع اطمینان می دهند که نیروهای امنیتی کشور توان کنترل شرایط در سراسر کشور را دارند. صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله امروز در یک کنفرانس خبری گفت: یک هزار  شورشی طالب به همکاری نظامیان پاکستانی و استخبارات منطقه، وارد هلمند شده بودند، ولی نیروهای امنیتی اجازه پیشروی را به آنان ندادند.

نویسنده: The Killid Group
5 سرطان 1393
دولت کنترول ولایت هلمند را به دست گرفته است

مقامات وزارت امور داخله و دفاع اطمینان می دهند که نیروهای امنیتی کشور توان کنترل شرایط در سراسر کشور را دارند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله امروز در یک کنفرانس خبری گفت: یک هزار  شورشی طالب به همکاری نظامیان پاکستانی و استخبارات منطقه، وارد هلمند شده بودند، ولی نیروهای امنیتی اجازه پیشروی را به آنان ندادند.
به نقل از خبرگزاری جمهور، صدیقی گفته است که در این درگیری ها 150 طالب کشته و بیش از 200 تن دیگرشان زخمی شدند که بین زخمی شدگان؛ اتباع دیگر کشورها هم دیده می شوند.
وی اظهار داشت که ده ها فرد ملکی و نیروهای امنیتی نیز کشته شدند که آمار دقیق آنان معلوم نیست؛ اما بیشترین تلفات بر اثر انفجار ماین های کنار جاده ای بوده است.
در همین حال؛ مقام های امنیتی ولایت هلمند در جنوب کشور نیز می گویند که در درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در 4 ولسوالی شمالی این ولایت، بیش از 450 تن به شمول نیروهای امنیتی، غیرنظامیان و طالبان کشته و زخمی شده اند.
عبدالقیوم باقی‌زوی، قومندان امنیه هلمند گفت که این آمار، تا هنوز هم دقیق نیست و امکان دارد افزایش پیدا کند.
به گفته وی؛ در نتیجه درگیری در ولسوالی های سنگین، نوزاد، کجکی و موسی قلعه دست کم 100 تن از نیروهای امنیتی و 60 غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.
این در حالی است که درگیرهای شدید میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان از روز شنبه، ۳۱ جوزا در ولسوالی سنگین این ولایت آغاز شده و روز گذشته درگیری در 3 ولسوالی دیگر وسعت یافت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA