ads

دولت پاکستان به رهبران گروه طالبان افغان هشدار داد

خبرگزاری اسوشتید پرس گزارش میدهد، که برخی مقام های ارشد گروه طالبان به این خبرگزاری گفته اند، که پاکستان به آنان هشدار داده است که نباید اسلام آباد در مذاکرات صلح افغانستان در حاشیه رانده شود.

نویسنده: zekria
11 عقرب 1395
دولت  پاکستان  به رهبران گروه طالبان افغان  هشدار داد

خبرگزاری اسوشتید پرس گزارش میدهد، که برخی مقام های ارشد گروه طالبان  به  این خبرگزاری گفته اند، که پاکستان به آنان  هشدار داده است که نباید اسلام آباد در مذاکرات صلح افغانستان در حاشیه رانده شود.
بر اساس این گزارش، به احتمال قوی پاکستان به دلیل  تماس‌های پنهانی شماری از رهبران طالب با حکومت  وحدت ملی سخت  نگران  است  و خود را در انزوا می بیند.
این دو رهبر طالبان  که نخواستند نام شان در خبر گرفته شود، گفته اند که مقام‌های پاکستانی به سران این گروه هشدار داده اند، که یا اسلام آباد را در تماس‌های خود شامل سازند یا هم با خانواده‌های شان پاکستان را ترک کنند.
آنان علاوه کرده اند، از سوی رهبری گروه طالبان اجازه صحبت با رسانه ها را ندارند و به همین دلیل نمی خواهند که هویت شان فاش شود.
به گفتۀ این دو مقام ارشد طالبان، پاکستان این موضوع را در جریان سفر یک هیات سه نفری طالبان از  قطر به اسلام آباد مطرح کرده است.
این در حالیست که اخیراً  گزارش های پخش شد که  محمد معصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی با  شماری از نمایندگان گروه طالبان  از جمله با ملا عبدالمنان برادر ملا عمر رهبر پیشین گروه طالبان، در قطر به گونه پنهانی دیدار کرده اند.
پس از رسانه ای شدن این دیدار، یک هیات سه نفری گروه طالبان از دفتر سیاسی این گروه در قطر   وارد اسلام آباد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA