ads

ده ها طالب مسلح در ولايت های كنر و غزنی كشته و زخمی شدند

مقام های امنیتی ولایت کنر از کشته و زخمی شدن چهل مخالف مسلح دولت در مربوطات این ولایت خبر میدهند. به گفته ی آنان این افراد پس از آن از سوی نیروهای امنیتی افغان کشته و زخمی شدند که در پی عملیات بهاری موسوم به عمری بالای نظامیان افغان حمله کردند.

نویسنده: The Killid Group
25 حمل 1395
ده ها طالب مسلح در ولايت های كنر و غزنی كشته و زخمی شدند

مقام های امنیتی ولایت کنر از کشته و زخمی شدن چهل مخالف مسلح دولت در مربوطات این ولایت خبر میدهند.
به گفته ی آنان این افراد پس از آن از سوی نیروهای امنیتی افغان کشته و زخمی شدند که در پی عملیات بهاری موسوم به عمری بالای نظامیان افغان حمله کردند.
عبدالحبیب سیدخیل، قوماندان امنیه این ولایت به کلید می گوید: “از صبح دیروز تاکنون نیروهای امنیتی افغان به شمول عمران یک قوماندان مشهور طالبان 13 تن آنان را کشته و 27 تن دیگر شان را زخمی کرده اند”.
وی می افزاید: در میان زخمی شدگان سلیم یک تن از قوماندانان مهم این گروه نیز شامل است.
در اين درگيری یک سرباز امنیتی و یک غیر نظامی نیز زخمی شده اند.
با این حال، طالبان با ارسال خبرنامه ای به کلید می گویند که دیروز با راه اندازی عملیات عمری هفت ولسوالی ولایت کنر را آماج قرار دادند که در پی آن شماری از سربازان دولتی کشته و زخمی شده اند.
همزمان با این مسوولان امنیتی در ولایت غزنی می گویند: در نتیجه عملیات نظامی مشترک نیروهای امنیتی افغان که از دیروز به اینسو ادامه دارد، تاکنون 28 مخالف مسلح دولت و سه منسوب امنیتی افغان کشته و زخمی شده اند.
بریدمل محمد نور سخنگوی لوای سوم اردوی ملی مستقر در این ولایت به کلید می گوید: “در پی این عملیات که در مربوطات ولسوالی های قره باغ، ده یک و آب بند این ولایت راه اندازی شده است، تاکنون 15 مخالف مسلح دولت کشته و به شمول یک سرباز اردوی ملی و دو پولیس محلی 13 مخالف مسلح دولت زخمی شده اند”.
این در حالیست که مسوولان قول اردوی201 سیلاب مستقر در شرق کشور می گویند: یک قوماندان مهم گروه طالبان به نام سمیع الله را درمسیر شاهرای جلال آباد – کابل در مربوطات ولایت لغمان به قتل رسانده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA