ads

دفاع گیلانی از برکناری جنرال خالد نعیم

سید یوسف رضا گیلانی صدر اعظم پاکستان با دفاع از اقدام خود نسبت به بركناری یکی از معاونان وزارت دفاع این كشور گفته است که جنرال خالد نعیم به دلیل ایجاد تنش میان اردو، سازمان استخباراتی و دولت پاكستان در زمینه نامه محرمانه از سمت دولتی خود عزل شده است. خبرگزاری ایرنا به نقل از منابع محلی گزارش داده است که سید یوسف رضا گیلانیدر گفت وگو با خبرنگاران گفته است که این مقام نظامی با رئیس سازمان استخبارات، در ارسال پاسخ خود به دیوان عالی پاكستان در زمینه نامه محرمانه آصف علی زرداری رییس جمھور این كشور به مقامات نظامی امریكا، مراحل حقوقی و قانون اساسی پاكستان را در نظر نگرفته اند.  

 

سید یوسف رضا گیلانی صدر اعظم پاکستان با دفاع از اقدام خود نسبت به بركناری یکی از معاونان وزارت دفاع این كشور گفته است که جنرال خالد نعیم به دلیل ایجاد تنش میان اردو، سازمان استخباراتی و دولت پاكستان در زمینه نامه محرمانه از سمت دولتی خود عزل شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از منابع محلی گزارش داده است که سید یوسف رضا گیلانیدر گفت وگو با خبرنگاران گفته است که این مقام نظامی با رئیس سازمان استخبارات، در ارسال پاسخ خود به دیوان عالی پاكستان در زمینه نامه محرمانه آصف علی زرداری رییس جمھور این كشور به مقامات نظامی امریكا، مراحل حقوقی و قانون اساسی پاكستان را در نظر نگرفته اند.

گیلانی گفته است که حکومت پاكستان ھیچ گزینهء را به جز عزل جنرال خالد نعیم از منصب داران وزارت دفاع این كشور نداشته است.

به گفته گیلانی، جنرال خالد بدون رضایت و ھماھنگی با وزیر دفاع، پاسخ و نظر خود را به دیوان عالی پاكستان ارسال كرده است.

یوسف رضا گیلانی روز چهارشنبه در اقدامی جنرال خالد نعیم یکی از مقامات وزارت دفاع این كشور را به دلیل ارسال غیر قانونی پاسخ به دیوان عالی پاكستان در زمینه نامه محرمانه در دوسیه ‘ممو گیت’ ، از سمت خود بركنار كردہ و بلافاصله طی ابلاغی خانم ‘نرگس سیتھی’ سکرتر كنونی كابینه دولت پاكستان را به جای وی منصوب كرد.

گیلانی با اشارہ به اینكه وزیر دفاع این كشور نیز خواستار بررسی اقدام غیر قانونی جنرال نعیم و اتھامات او بوده، گفت که دولت پاكستان پس از اخذ استعلام و نتایج تحقیقاتی از سوی وزارت قانون این كشور نسبت به عزل قائم مقام وزارت دفاع اقدام كرد.

گیلانی در پاسخ به پرسشی موضع خود را در قبال اینكه مقامات ارشد اردوی پاكستان در ارسال پاسخ خود به دیوان عالی این كشور بر خلاف قانونی اساسی پاكستان عمل كردہ اند، گفت، قوماندان اردوی و رئیس سازمان استخبارات اردوی پاكستان موظف به اخذ مجوز از وزیر دفاع پاكستان برای این اقدام بودند.

وی گفته است که جنرال كیانی و جنرال پاشا با نگرفتن مجوز از وزیر دفاع پاكستان برای ارسال پاسخ به دیوان عالی این كشور به گونهء وزارت قانون و حقوق پاكستان را دور زدند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA