ads

دستور رهبری طالبان برای اجرای یک رشته حملات «مغلق و خونین» در کابل

ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که رهبری طالبان در شورای پشاور تصمیم گرفته است تا یک رشته حملات خونین و مغلق را در کابل اجرا کند. در خبرنامه این ریاست آمده است:” رهبری گروه تروریستی طالبان طی نشست در شورای پشاور تصمیم اتخاذ کرده تا یک سلسله حملات مغلق و خونین را بالای اهداف از […]

نویسنده: abdali
25 میزان 1396
دستور رهبری طالبان برای اجرای یک رشته حملات «مغلق و خونین» در کابل

ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که رهبری طالبان در شورای پشاور تصمیم گرفته است تا یک رشته حملات خونین و مغلق را در کابل اجرا کند.

در خبرنامه این ریاست آمده است:” رهبری گروه تروریستی طالبان طی نشست در شورای پشاور تصمیم اتخاذ کرده تا یک سلسله حملات مغلق و خونین را بالای اهداف از قبل تعیین‌شده مثل حمله بر تاسیسات نظامی، اجرای حملات انتحاری بالای کاروان های نیرو های امنیتی و نقاط مزدحم شهر کابل انجام دهند.”

این موضوع در حالی از سوی امنیت ملی مطرح می‌شود که نیروهای امنیتی در سه روز گذشته از دو حمله تروریستی در شهر کابل جلوگیری کرده اند.

قطعات خاص این ریاست به تازگی در نتیجه یک عملیات ویژه دو تن افراد انتحاری و یک موتر مملو از مواد انفجاری را در مربوطات ولسوالی سروبی ولایت کابل کشف و بازداشت کردند.

امنیت ملی با ارسال خبرنامه‌ای به رسانه‌ها گفته است که دو تن فرد انتحاری به نام های سمیع الحق به اسم مستعار مخلص و واحد الله به اسم مستعار صدام به دستور حکیم الله یک تن از قوماندان کلیدی طالبان مامور به انجام حملات انتحاری شده بودند.

این افراد به خاطر انجام حملات انتحاری با یک عراده واسطه نوع سراچه برنگ سفید دارای نمبر پلیت (326 پروان) مملو از مواد منفجره آماده شده بودند.

امنیت ملی می گوید که افراد بازداشت شده در چندین حملات علیه نیروهای امنیتی کشور سهم داشتند.

حمله بالای پوسته پولیس محلی در منطقه “کرو سور خور” واقع ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار، اجرای کمین در مسیر راه” فتح آباد” ولسوالی خوگیانی بالای کاروان های نیروهای امنیتی و حمله بالای پوسته پولیس محلی واقع منطقه “بالا باغ” ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار کار افراد بازداشت شده است.

چند روز قبل نیز پولیس کابل در حوزه پنجم این شهر یک موتر باربری مملو از مواد انفجاری را کشف و ضبط کرد. یک فرد انتحاری که حامل این مواد بود، هنگام فرار زخمی و سرانجام به چنگ پولیس افتاد.

موظفین پولیسی که از این حمله تروریستی جلوگیری کردند، از سوی وزارت داخله ترفیع و  از سوی سران حکومت وحدت  ملی مدال دریافت کردند.

گروه طالبان در مورد این بازداشت‌ها اظهار نظری نکرده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA