ads

در پی مسدود شدن مرزهای پاکستان_افغانستان بهای مواد خوراکی در ننگرهار افزایش یافته است

باشنده های ولایت ننگرهار می گویند مسدود بودن مرزهای پاکستان _ افغانستان روی بهای مواد خوارکی در این ولایت تاثیر فراوان برجا گذاشته است.

نویسنده: zekria
23 حوت 1395
در پی مسدود شدن مرزهای پاکستان_افغانستان بهای مواد خوراکی در ننگرهار افزایش یافته است

باشنده گان ولایت ننگرهار می‌گویند مسدود بودن مرزهای پاکستان _ افغانستان روی بهای مواد خوارکی در این  ولایت تاثیر فراوان برجا گذاشته است.
به گفته ننگرهاریان در حال حاضر بهای مواد خوارکی در این ولایت پنج تا شش برابر افزایش یافته است و افزون بر آن درملتون های  این ولایت نیز با کمبود دارو روبر شده اند.
از سوی دیگر باشنده‌های این ولایت دوکانداران و تجاران را متهم به گران فروشی و احتکار می کنند و می گویند: که هرچند مواد خوراکی نزد تجار به گونه کافی وجود دارد اما در فروش آن اضافه ستانی می کنند.
ننگرهاریان از مقام های محلی این ولایت خواستار رسیده گی به مشکل شان هستند.
اما عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید:”هرچند مسدود شدن راه‌های مرزی افغانستان با پاکستان روی نرخ مواد خوراکی در این ولایت تاثیر چندانی نگداشته است اما مسوولان اداره شاروالی ننگرهار،موظف شده اند تا جلو گران فروشی های دوکانداران و تجاران در این ولایت را بگیرند.
در همین حال سخنگوی والی ننگرهار بر تلاش‌ها برای بازگشایی مسیر های مرزی میان دو کشور تاکید می کند.
این در حالیست که پاکستان پس از وقوع یک حمله انتحاری در زیارت  لعل شهباز قلندر در ایالت سند این  کشور راه های مرزی اش با افغانستان را برای مدت زمان  نامعلومی مسدود کرد.
مسدو شدن راه های مرزی دوکشور برای تجاران در دوسوی خط فرضی دیورند آسیب های هنگفت مالی وارد  کرده است از سوی هم شهروندان افغان از افزایش نرخ مواد خوراکی به ویژه ترکاری باب در کشور شکایت می کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA