ads

در لوی سارنوالی علیه جنبش روشنایی شکایت ثبت شد

می‎شود، شماری از بستگان قربانیان حملات مرگبار دوم اسد در دهمزنگ، علیه این جنبش، در لوی سارنوالی شکایت درج کرده‎اند.

خلیل اسیر
29 سرطان 1396
در لوی سارنوالی علیه جنبش روشنایی شکایت ثبت شد

در حالی که جنبش روشنایی برای برگزاری سومین تظاهرات خود در کابل آماده می‎شود، شماری از بستگان قربانیان حملات مرگبار دوم اسد در دهمزنگ، علیه این جنبش، در لوی سارنوالی شکایت درج کرده‎اند.
بنابر گزارش‎ها، بازماندگان قربیان حملات مرگبار تروریستی به تظاهرات جنبش روشنایی در چهارراهی دهمزنگ، شکایت دارند که سران این جنبش به هشدارهای امنیتی در روز برگزاری تظاهرات در دوم اسد سال گذشته توجه نکرده‎اند.
آن‎ها می‎گویند به رغم آن که مسوولان برگزاری تظاهرات از تهدیدات امنیتی در برابر این تظاهرات آگاه بودند، ولی اطلاعات شان در این باره را با شرکت‎کنندگان تظاهرات شریک نکرده‎اند.
بستگان قربانیان حملات مرگبار دوم اسد به تظاهرات جنبشی روشنایی درست زمانی علیه این جنبش شکایت درج کرده‎اند که اعضای جنبش روشنایی در تلاش برگزاری سومین تظاهرات شان همزمان با سالگرد قربانیان این حملات در شهر کابل هستند.
سران جنبش روشنایی هنوز درباره شکایت بستگان قربانیان به لوی سارنوالی واکنشی نشان نداده‎اند.
در دوم اسد سال گذشته، چند بمب‎گذار انتحاری، تظاهرات جنبش روشنایی در دهمزنگ را هدف قرار داد که در نتیجه آن 100 نفر کشته و 207 نفر دیگر زخمی شدند.
مسوولیت این حملات را داعش به عهده گرفت.
جنبش روشنایی متشکل از طیف‎های مختلف اجتماعی است که نسبت به تغییر مسیر خط انتقال برق 500 کیلوولت ترکمنستان از بامیان به سالنگ، اعتراض دارند.
پدولت اما گفته است برای رفع نیازمندی ساحات مرکزی به انرژی برق، خط جداگانه‎ای با ظرفیت 220 کیلووت از بغلان به بامیان عبور می‎دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA