ads

در سه ماه نخست سال جاری 2258 فرد ملکی کشته و زخمی شدند

سیگار یا سر مفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان می‎گوید، در سه ماه نخست سال جاری تلفات غیر نظامیان در این‌کشور اندکی افزایش یافته‌است.

نویسنده: ISMAT MAYAR
1 جوزا 1397
در سه ماه نخست سال جاری 2258 فرد ملکی کشته و زخمی شدند

سیگار یا سر مفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان می‎گوید، در سه ماه نخست سال جاری تلفات غیر نظامیان در این‌کشور اندکی افزایش یافته‌است. این اداره در گزارش تازه‌اش که روز دوشنبه نشر شد، گفته است که در ربع اول سال 2018، تا 2258 غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند. به نقل از سیگار، در حملات زمینی تلفات غیر نظامیان افغان، 15 درصد کاهش یافته‌است. سیگار می‌گوید، از ماه جنوری تا اخیر مارچ امسال، در مقایسه با عین زمان در سال 2017، تلفات غیر نظامیان افزایش اندک را نشان می‌دهد.
با این هم سیگار تأکید کرده که شمار عمومی تلفات غیر نظامیان در یک سطح بلند قرار دارد.
این اداره در گزارش خود گفته است که از اول جنوری تا 31 ماه مارچ امسال شمار کشته شده‌ها 763 تن و زخمی‌ها 1495 تن بوده‌است.
بر اساس گزارش سر مفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان، بیشترین تلفات در سال 2018 در نتیجه حملات انتحاری وارد شده که 33 درصد تمامی کشته و زخمی‌ها را در بر می‌گیرد.
در ادامه گزارش آمده‌است، یوناما یا هیئت معاونت سازمان ملل متحد در گزارش اخیرش ابراز نگرانی کرده و گفته‌است که در تلفات غیر نظامیان در نتیجه حملات عناصر ضد حکومت، افزایش خیلی زیاد به میان آمده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA