ads

در بادغیس 133 واقعه‎ی خشونت علیه زنان ثبت شده است

رییس امور زنان ولایت بادغیس می‎گوید که میزان واقعات خشونت در برابر زنان در این ولایت، در دو سال اخیر، ثابت بوده است. زرغونه شیرزاد، با بیان این که امسال 113 واقعه‎ی خشونت علیه زنان در این ولایت ثبت شده است، تصریح کرد که آن‎ها سال گذشته نیز آمار مشابهی را در این خصوص به […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
1 دلو 1395
در بادغیس 133 واقعه‎ی خشونت علیه زنان ثبت شده است

رییس امور زنان ولایت بادغیس می‎گوید که میزان واقعات خشونت در برابر زنان در این ولایت، در دو سال اخیر، ثابت بوده است.
زرغونه شیرزاد، با بیان این که امسال 113 واقعه‎ی خشونت علیه زنان در این ولایت ثبت شده است، تصریح کرد که آن‎ها سال گذشته نیز آمار مشابهی را در این خصوص به ثبت رسانده بودند.
خانم شیرزاد در گفتگویی که امروز با کلید داشت، افزود که واقعات خشونت در برابر زنان در ولایت بادغیس، عمدتاً شامل لت و کوب زنان و امتناع شوهران شان از پرداخت مهریه و عدم دسترسی آن‎ها به حق میراث می‎شود.
وی گفت که امسال بر خلاف سال‎های گذشته، موارد قتل زنان در این ولایت بسیار اندک بوده است. او اما آمار مشخصی در این مورد نداد.
رییس امور زنان ولایت بادغیس همچنان مدعی شد که برنامه‎ها و ورکشاپ‎هایی که آن‎ها برای ارتقای آگاهی عامه و مبارزه با خشونت علیه زنان اجرا و راه‎اندزی کرده‎اند، روی وضعیت زنان در این ولایت تأثیر مثبت گذاشته است.
خانم شیرزاد گفت به دلیل اثرگذاری و مفیدیت این برنامه‎ها و ورکشاپ‎ها، دست‎کم در دو ماه اخیر، میزان مراجعه‎ی زنان برای ثبت شکایت در این ریاست کم‎تر شده است.
این در حالی است که به تازگی یک دختر 18 ساله به اتهام برقراری رابطه با یک پسر جوان در ولسوالی قادس این ولایت، از سوی خانواده‎اش تیرباران شده است.
محمدناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس، روز گذشته به کلید گفته بود که اکنون خانواده‎ی این دختر تلاش دارند تا پسر منظون به این رابطه را نیز گرفتار و از بین ببرند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA