ads

درگیری مرگبار طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت فراه

رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که در دو حمله جداگانه گروه طالبان بر پوسته‌های اردو و پولیس ملی، 20 سرباز اردو و پولیس کشته و زخمی شده اند.

نویسنده: abdali
23 عقرب 1396
درگیری مرگبار طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت فراه

رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که در دو حمله جداگانه گروه طالبان بر پوسته‌های اردو و پولیس ملی، 20 سرباز اردو و پولیس کشته و زخمی شده اند.

جمیله امینی، رئیس شورای ولایتی فراه به کلید گفت: شب گذشته طالبان بر پوسته‌های نیروهای امنیتی در قریه “خطیبان” مربوط مرکز شهر و قریه “شیبان” از مربوطات ولسوالی بالابلوک این ولایت حمله کرده و 15 تن از عساکر اردو و پولیس را کشته و 5 نفر دیگر شان را زخمی کردند.

به گفته امینی، در منطقه  “خطیبان” 4 سرباز اردو و یک پولیس کشته شدند.

به همین ترتیب در حمله دیگر طالبان بر پوسته  “شیبان” ولسوالی بالابلوک هم 8 سرباز اردو و دو پولیس کشته شده و 5 تن هم زخم برداشتند.

براساس گفته های رئیس شورای ولایتی هرات، هر دو پوسته به دست طالبان سقوط کرده است.

اما ناصر مهری سخنگوی والی فراه با رد سقوط پوسته‌ها می‌گوید که در حمله طالبان بر پوسته نیروهای امنیتی در قریه “خطیبان” بیش از 20 طالب کشته شده و 20 تن دیگر شان زخم برداشته اند.

آقای مهری، کشته شدن 3 سرباز و زخم برداشتن یک تن دیگر را در این ساحه تایید می‌کند.

به گفته او، در حمله طالبان بر پوسته‌های اردو در قریه “شیبان” هم تلفات زیادی به طالبان رسیده که هنوز آمار دقیق آن مشخص نیست.

او کشته شدن تنها 5 سرباز اردوی ملی و زخم برداشتن 2 سرباز دیگر  را در ولسوالی بالابلوک تایید کرد.

با این همه رییس شورای ولایتی فراه؛ حکومت مرکزی را به بی توجهی و حکومت محلی را به ناتوانی در تامین امنیت این ولایت متهم کرده و ادعا دارد می‌کند که تنها امنیت چند ساحه از مرکز شهر آن هم به گونه نسبی تامین می‌باشد.

در واکنش به این گفته رییس شورای ولایتی، ناصر مهری تحرکات و حملات گروه طالبان نسبت به سال گذشته را ضعیف عنوان کرده و از آماد‌گی نیروهای امنیتی برای مهار این حملات سخن زد.

این در حالی ست که دو شب پیش هم 8 پولیس در پوسته “ریگی” از مربوطات مرکز شهر فراه در حمله طالبان کشته شده و یک پولیس دیگر زخم برداشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA