ads

دروازه‌ مجلس سنا به رسم اعتراض تا چهارشنبه بسته شد

سناتوران در اعتراض به آنچه بي اعتنايي حكومت در قبال مشرانوجرگه و افزايش ناامني‌ها عنوان مي‌كنند،‌ دروازه اين مجلس را تا چهارشنبه همين هفته بستند.

نویسنده: The Killid Group
14 سرطان 1394
دروازه‌ مجلس سنا به رسم اعتراض تا چهارشنبه بسته شد

سناتوران در اعتراض به آنچه بي اعتنايي حكومت در قبال مشرانوجرگه و افزايش ناامني‌ها عنوان مي‌كنند،‌ دروازه اين مجلس را تا چهارشنبه همين هفته بستند.
مشرانو جرگه اين تصميم را پس از آن گرفت كه وزير خارجه در نشست اين مجلس حضور نيافت و به همين دليل برخي سناتوران پيشنهاد كردند تا دروازه مشرانوجرگه به گونه اعتراضي بسته شود.
مشرانو جرگه روز يك شنبه از صلاح الدين رباني،‌ وزير امور خارجه دعوت كرده بود تا در اين نشست حضور يافته و به سوالات سناتوران پاسخ ارايه كند.
اما عدم حضور آقاي رباني در اين نشست واكنش تند برخي از سناتوارن را برانگيخت. سناتوران عدم حضور مكرر مسوولان وزارت خارجه و برخي وزارت هاي ديگر را بي احترامي به اين مجلس دانسته، پيشنهاد كردند كه دروازه مشرانوجرگه در اعتراض به بي اعتنايي حكومت بسته شود.
حسيب الله كليمزي، عضو مشرانو جرگه به دليل بي توجهي مقامات وزارت خارجه پيشنهاد كرد كه  دروازه سنا براي 10 روز بسته شود.
همچنين نثار احمد حارث، ‌عضو مشرانو جرگه با انتقاد از بي اعتنايي حكومت به اين مجلس، گفت: حكومت در مقابل سنا بي مسووليتي مي‌كند و با اين كار حق نظارت از سناتوران را مي‌گيرد.
آقاي حارث تاكيد كرد كه اگر حكومت براي مشرانو جرگه اهميت قايل نيست، بايد دروازه اين مجلس را ببندند.
‌فضل هادي مسلم‌يار، رييس سنا پيشنهادات اين سناتوران را پذيرفت و در جلسه عمومي اعلام كرد كه مشرانو جرگه به رسم اعتراض، نشست روز يكشنبه را بدون نتيجه گيري به پايان مي‌رساند، اما پس از ختم نشست عمومي تصميم سناتوران تغيير كرد و آنان در بيرون از تالار تصميم گرفتند كه دروازه اين مجلس تا روز چهارشنبه همين هفته بسته بماند.
اين تصميم در حالي گرفته مي شود كه همه روزه اعضاي شوراي ملي از پيشروي‌هاي طالبان در مناطق شان هشدار مي‌دهند و خواستار كمك از ارگان‌هاي امنيتي به نيروهاي محلي مي‌شوند،‌ اما به گفته نمايندگان،‌ اين خواسته‌هاي آنان هيچ‌گاه از سوي حكومت جدي گرفته نمي‌شود و ولسوالي‌ها يكي پس از ديگري سقوط مي‌كند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA