ads

دردهای پنهان آشکار شد

فــلــم”دردهای پنـهان “به کـــارگــردانـــی ایمل نظری که قبــلا خبر تکمــیل شدن آن داده شده بود، بالاخره به تاریخ 19 ثور سال جاری به نمایش گذاشته شد.

نویسنده: zekria
27 ثور 1396
دردهای پنهان آشکار شد

فــلــم”دردهای پنـهان “به کـــارگــردانـــی ایمل نظری که قبــلا خبر تکمــیل شدن آن داده شده بود، بالاخره به تاریخ 19 ثور سال جاری به نمایش گذاشته شد.
نمایش دردهای پنهان در تالار نمایش اداره افــغان فلم در حضور شماری از هنرپیشهها و دست اندرکاران هنر سینما صورت گرفت.
ایمل نظری، میگــویـــد وی كار این فلم رادرمدت شش ماه با بودجه دونیم هزار دالر امریكایی تكمیل كرده است.
جوانشیر حیدری رییس اتحادیه سینماگران افغان ضمن آنکه نمایش این فلم را یک دستآورد هنری برای دست اندرکاران آن عنوان کرد، از راه یافتن سلیم شاهین هنر پیشۀ دیگر افغان در جشنواره کن نیز خبر داد. او گفت:” عـنــقریب همۀ ما شاهد یک موفــقیت بزرگ یکی از هنرپیشههای موفق سیــنمای کشور خــواهــیم بــود و آن حضور سلیم شاهین هــنرپیــشــۀ سابقه کار افغان روی فرش سرخ جشنواره کن خــواهــد بود.”
سلیم شاهین نیز با استفاده از فرصتی که در مراسم نمایش فلم دردهای پنهان برایش داده شد، گفت:”راه یافتن به جشنواره کن نــتیـــجــه تـــمام تــلاشهــایـــم در عرصه رشـــــــدوتــــرقــی ســـینــمای کشور بــوده است.” صدیـــقــه تــمــکــین نــمایــش فلم دردهای پنـهــان را یک جسارت هنری عنوان کرد که در شرایط کنونی به گفته او هیچ توجهی از سوی دولت به سینما وجود ندارد. او گفت:”ما اگر نمیتوانیم سینمای افغانستان را رشد بدهیم، حداقل نــمــیگــذاریــمکــهاز بیــنبــرود.”
به گفتۀ ایمل نــظــری:”دردهــای پنــهان، چگــونــگی رو آوردن جوانان به مواد مخدر را به تصــویر کشیــده است. انتــظــار ما از این فلم 43 دقیقهای این است که بتواند به جشنوارهها راه یــابد.” نظری در این فلم در عین حال که به چـگــونگــی آغشته شدن جوانان افغان به مواد مــخــدر پــــرداخــتــه، سعی در هنــری و عــاشقــانه کردن این فلم نیــز به خرج داده است. این کــارگــردان جوان افغان با ساخــتن دردهای پنهان، یک چهرۀ جدید را نیز در سینما به معرفی گرفــتــه است.
بلی، “صــنم دلــجــو” دختر تازه کار در هنر سینــما، بــه تازگی پایش به بازیگری و سینما کشیده شده و بار نخست، ایمل نظری نــقــش مــرکــزی فلم “دردهای پنــهــان” را به وی سپرده است.
صنم دلجو، در مورد اولین تجربۀ هنریاش میگوید:”با آنکه مردم برداشت خوبی از سینما ندارند، به نظر من کار در سینما شخصیت دختران را زیر سوال نمیبرد و محیط سینما قابل اعتماد است، اما هر دختــری که بخــواهــد در سینــما کار کند، باید جرئت داشته باشد.”
دردهای پنهان در کمـپنی”راسخ فلم” تولید شده و ایمل نظــری علاوه بر کارگردانی این فلم، نقش مرکزی را نیز در آن بازی کرده است. از ستــــارهگــان و دست انــدرکــاران دیگر این فلم میتوان صابره سادات در نقش مادر، احسان الله نقشبندی در نقش پدر، عرفان صافی تصویر برداری و مروه کامل در بخش طراحی لباس را نیز نام برد.
فلمسازان افغان با توجه به اینکه بودجه در دست ندارند تا بتوانند اقدام به ساخت فلمهای بلند هنری کــنــند، باز هم تلاش دارند فلمهای کوتاه، مستند و یا تلفیقی از مستـند و هنری را تــهــیه کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA