ads

درخواست مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر

نمایندگان کشورهای منطقه خواستار مشارکت مردم و نهادهای مدنی افغانستان و کشورهای منطقه در امر مبارزه با مواد مخدر شده است. نشست نمایندگان کشورهای منطقه با حضور شرکت کنندگانی از سازمان ملل متحد روز چهارشنبه تحت عنوان “مبشارکت مردم و نهادهای مدنی برای مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر”در کابل برگزار شد.

نویسنده: The Killid Group
23 قوس 1391
درخواست مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر

نمایندگان کشورهای منطقه خواستار مشارکت مردم و نهادهای مدنی افغانستان و کشورهای منطقه در امر مبارزه با مواد مخدر شده است.

نشست نمایندگان کشورهای منطقه با حضور شرکت کنندگانی از سازمان ملل متحد روز چهارشنبه تحت عنوان “مبشارکت مردم و نهادهای مدنی برای مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر”در کابل برگزار شد.

در این نشست ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مواد مخدر، طالع طاهری، نماینده نهاد مبارزه با مواد مخدر ایران، بنفشه آدینه، معاون اداره مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان، میا احمد ذوالقرنین، آمر مبارزه با مواد مخدر پاکستان، جان لوک، معاون دفتر سازمان ملل در امر مبارزه با جرم و مواد مخدر حضور داشتند.

ضرار احمد مقبل وزیر مبارزه با مواد مخدر دولت افغانستان در این نشست گفت:” مبارزه با مواد مخدر یک پدیده بین المللی است و تنها در جغرافیای افغانستان و منطقه خلاصه نمی شود.”

مقبل همچنین گفت که تریاکی که در افغانستان کشت و تولید می شود به 1300 کیلوگرام مواد کیمیاوی ضرورت دارد که این مقدار مواد از کشورهای منطقه به افغانستان وارد می شود.

وی گفت که کشورهای منطقه بخصوص مردم و نهادهای مدنی این کشورها در امر مبارزه با مواد مخدر باید سهم فعالی ایفا کنند.

هدف از این نشست دو روزه که از 10 تا 12 دسمبر سال جاری در کابل برگزار شد، شریک ساختن نهادهای مدنی و مردم در امر مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.

ضرار احمد مقبل گفت که آمارها نشان می دهد که در منطقه 10 میلیون و در افغانستان بیش از یک میلیون معتاد وجود دارد.

 

به گفته او کشت کوکنار بیشتر در مناطق ناامن کشور صورت گرفته و در چهار ولایت هلمند، قندهار، فراه و ارزگان بیشترین مقدار کشت کوکنار وجود دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA