ads

خنثي شدن طرح حمله به پارلمان پاکستان

روزنامه “دان” چاپ پاکستان روز چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشته است:” در حملهء نیروهای امنیتی و پولیس به مخفیگاهای تروریستها در اسلام آباد و راولپندی 13 تن بازداشت و 16 کیلوگرم مواد منفجره و چند ميل اسلحه کشف شده است.  

پولیس پاکستان اعلام کرده است، طرح تروریستها برای حمله به پارلمان این کشور را در اسلام آباد خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ روزنامه “دان” چاپ پاکستان روز چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشته است:” در حملهء نیروهای امنیتی و پولیس به مخفیگاهای تروریستها در اسلام آباد و راولپندی 13 تن بازداشت و 16 کیلوگرم مواد منفجره و چند ميل اسلحه کشف شده است.

براساس این گزارش، دستگير شدگان از اعضای طالبان محلی پاکستان و طالبان افغانستان هستند که قصد داشته اند تا در فرصت مناسب به پارلمان ملی پاکستان حمله کنند.

براساس اطلاعات سازمان های امنیتی پاکستان، در اواسط ماه فبروری، قرار بوده است که یک گروپ از اعضای طالبان پاکستانی، وارد اسلام آباد و راولپندی شده و تا شروع عملیات تروریستی در مکان های مختلف در این دو شهر مخفی شوند، اما نیروهای امنیتی در اواخر ماه فبروری از طریق كشف مکالمات تلیفونی از مخفیگاههای تروریستها در روالپندی و اسلام آباد باخبر شده و 9 تن از آنان را بازداشت کرده اند.

طبق این گزارش، در تحقیقات از دستگیرشدگان، معلوم شده است که 4 تن از عوامل اصلی طالبان برای انجام حملات تروریستی به اسلام آباد وارد می شوند.

با استفاده از این معلومات، در چند روز اخیر “ارشد خان” از عوامل اصلی طالبان محلی و سه تن دیگر نیز در اسلام آباد شناسایی و دستگیر شده اند.

رحمان ملک وزیر داخلهء پاکستان، نیز ضمن تایید خبر بازداشت اعضای یک گروه ترویستی گفته است:” قرار بود این افراد با استفاده از هاوان از فراز تپهء”مارگالا” به برخی از مناطق اسلام آباد حمله کنند.

پس از کشف این طرح تروریستی، تدابیر امنیتی در اسلام آباد افزایش یافته است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA