ads

خشونت های گاو پرستان در هند

با اوج گرفتن نشنلزم هندو در سال های اخیر در هند، مردم این کشور با خشونت های زیادی مواجه شده اند.

نویسنده: zekria
8 اسد 1396
خشونت های گاو پرستان در هند

با اوج گرفتن نشنلزم هندو در سال های اخیر در هند، مردم این کشور با خشونت های زیادی مواجه شده اند.
هدف گیری ها و مجازات غیر قانونی مسلمین و اقلیت دالیت ها در سراسر این سرزمین جریان داشته، ترس و وهشت همه جا را فرا گرفته است.
جزئیات مسئله را در گزارش بسم الله گیلانی گزارشگر صدای آسیا، مطالعه فرمایید:
در میدان “جنتر منتر” در دهلی جدید، شماری زیادی از مردم از جمله “مایا کرشنا راو” هنرمند مشهور گردآمده می خواهند علیه این در عقب “مایا کرشنا راو” نقشه بزرگ هند دیده می شود. نقشه ی که در آن ساحاتی که در دوسال اخیر شاهد قتل های بدون محاکمه بوده است، علامت گذاری شده است.
خانم مالینی شرما، استاد پوهنتون که بدست خویش شعار (نباید از آدرس من به عمل زشتی دست زد) را نقل می دهد، می گوید: “ما میخواهیم به این خشونت ها نقطه پایان گذاشته شود. با آمدن در اینجا می خواهیم بگوئیم که خاموشی ما به این معنی نیست که تو هر چی دلت می خواهد انجام داده در اوج رشوت ستانی و شکست قانون، پروای خون کسی را نیز نداشته باشی.”
مردم از تمام اقشار جامعه به سرک ها برامده با سر دادن اشعار و اجرای برنامه های موسیقی خشم خویش را نسبت به این گونه خشونت ها ابراز می دارند.
اعتراضات اصلا در اثر کشته شدن یک جوان مسلمان 16 ساله به اسم “جنید” در ایالت شمالی “هری یانا” در ماه گذشته آغاز گردید. جنید و دو برادرش بعد از خریداری سودای عید از دهلی به خانه بر می گشتند که در راه مورد حمله عده ی اوباشان هندو واقع شدند.
هاشم برادر بزرگ جنید که به بسیار مشکل خود را از مرگ نجات داده است، آنروز وحشتناک را بیاد آورده می گوید: “ما می خواستیم از ریل پایین شویم که نا گهان با 25 مرد مقابل شدیم. مردانی که به هرچیز دست می انداختند و سبب آزار و اذیت سایرین نیز می گردیدند. وقتی یکی از آنها می خواست داخل کابین ما شود، من در مقابلش ایستاد شده گفتم خیریت است؟ اما وی قهر شد و به داو و دشنام ما آغاز نموده گفت شما مسلمان ها همه جاسوس های پاکستان هستید. یکی از مهاجمین به ریش من دست انداخت، وقتی خواستم وی را متوفق سازم قهر شد. در نخست با لگد و بوکس بالای من حمله کردند، ولی بعدا از کارد و چاقو استفاده نمودند.”
افراد و مسافرین دیگر که در ریل حضور داشتند، برعلاوه اینکه کمک نکردند، بلکه ما را در میان مهاجمین پرتاب نموده می گفتند، همه را بکشید.
هاشم می افزاید: ” مسافرین دیگر به کمک ما نیامدند، در واقعیت آنها نیز می خواستند به اشد مجازات نایل شویم.”
بهر ترتیب، در ختم زد و خورد، مهاجمین هر سه برادر را از ریل به پایین پرتاب می کنند که در نتیجه جنید کشته می شود و برادر سومی آنها به اسم شکیر سرنوشتش به “کوما” می کشد. جنید بیستمین جوانی است که در جریان سه سال اخیر حیات خویش را از دست می دهد.
خشونت های اجتماعی در هند یک پدیده تازه نیست، بلکه از زمان به قدرت رسیدن حزب ملی گرای هندو (بهاراتا جاناتا) در سال 2014 آغاز و با گذشت هر روز گسترده تر می شود. در بسیاری از موارد، گروپ های متعصب “گاو پرست” مسبب اصلی این خشونت ها شده اند.
آنها به نیت حفاظت از حیواناتی که برای شان قدسیت دارد، به رمه های حیونات، لبنیات فروش ها، قصاب ها و حتی به استفاده کننده های گوشت حیوانات خصوصا گوشت گاو، حمله ور می شوند. شماری از هندو ها، گاو را پرستش می کنند که البته روی همین دلیل، در اکثر ایالت های هند، ذبح گاو جرم و قصاب ها و ذبح کننده ها، به مجازات شدید محکوم می شوند.
وقتی حزب (بهارتیا جانا) به قدرت رسید، بزودی قوانین مبارزه علیه کشتار گاو را تصویب و به اجرا گذاشت. بسیاری ها باور دارند که گروپ های “گاو پرست” به کمک و پشتیبانی حکومت حزب “بهارتیا جانات” دست به این خشونت ها می زنند.
چنانچه، منیش تیواری، سخنگوی حزب مخالف “کانگرس” بزرگترین رقیب حزب مذکور می گوید: “در حقیقت، در جریان 36 ماه گذشته وضعیتی را در این کشور حاکم ساخته اند که گویا زندگی یک حیوان با ارزش تر از حیات یک انسان است.”
موصوف با انتقاد شدید از وضعیت پیش آمده می افزاید: “کشتن یک انسان بدون محکمه به معنی این است که می خواهند جامعه را وحشت زده سازند، پیام آنها این است که می خواهند بگویند، ما بدون ترس و نگرانی قادر هستیم هر آنچه می خواهیم انجام دهیم و در نهایت هم هیچ صدمه ی هم نمی بینیم. این پیامی است که بصورت بی مهابا به آدرس مردم بیچاره ارسال می شود.”
اما حکومت پیوسته این قتل ها را رد نموده تقبیح کرده است.
چنانچه “روی شنکر پرساد” وزیر عدلیه حکومت می گوید: “آنچه در ایالت هریانا اتفاق افتاده است به شدت جای تاسف و نگرانی می باشد. ما این اتفاق را تقبیح نموده حتی برای دستگیری عاملین آن جایزه نقدی تعین نموده ایم. حکومت ما به بهانه حفاظت “گاو ها” در مقابل همچو حوادث خونبار بی تفاوت مانده نمی تواند.”
اعتراضات و تظاهرات متداوم اخیر، آقای نریندر مودی صدر اعظم هند را مجبور ساخت خاموشی خویش را شکستانده به مزمت و ملامت اعمال گروپ های گاو پرست، بپردازد. با وجود آنهم با گذشت چند ساعت از سخنان مودی، گروپ های مذکور یک مسلمان دیگر را به جرم انتقال یک گوساله توسط موتر، در ایالت شرقی “جهرکند” به قتل رسانیدند.
سازمان دهندگان تظاهرات از حکومت می خواهد در مقابل این گروپ های قساوت پیشه از قوانین جزایی شدید تری استفاده کند.
آنها همچنان از حکومت می طلبند، تشکلات گروپ های گاوپرست و خشونت طلب را منحل اعلام نموده به فعالیت های شان پایان دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA