ads

خروج عمان و هند از مشارکت در پتروشیمی ایران

عمان و هند از مشارکت در پتروشیمی ایران خارج شدند. یک منبع شرکت ملی پتروشیمی ایران به نشریهء پلاتز گفته است که عمان به خاطر اتمام مهلت اجرایی شدن توافق سرمایه گذاری مشترک در طرح احداث کارخانهءکود کیماوی “هرمز” از این طرح کنار گذاشته شده است.

عمان و هند از مشارکت در پتروشیمی ایران خارج شدند.

یک منبع شرکت ملی پتروشیمی ایران به نشریهء پلاتز گفته است که عمان به خاطر اتمام مهلت اجرایی شدن توافق سرمایه گذاری مشترک در طرح احداث کارخانهءکود کیماوی “هرمز” از این طرح کنار گذاشته شده است.

براساس قراردادی که در تابستان سال 2009 بین ایران و عمان به امضا رسید، قرار بود کارخانه کود کیمیاوی هرمز، با ظرفیت یک میلیون تن کود “اوره” و 600 هزار تن کود “آمونیاک” در سال، با سرمایه گذاری مشترک دو کشور احداث شود، اما با وجود درخواست های مکرر ایران، عمان از اعلام تصمیم خود برای اجرا یا انصراف از این قرارداد خودداری کرده است.

همزمان یک شرکت هندی نیز اعلام کرده است که از مشارکت در طرح احداث کارخانهء کود کیمیاوی “لاوان” که قرار بود 53 درصد سهم آن را در اختیار بگیرد، منصرف شده است.

این شرکت هندی، دلیل انصراف خود را اعلام نکرده است.

بدنبال خورج عمان و هند از این طرح، مقامات اقتصادی ایران، در پی پیدا کردن سرمایه گذاران دیگر داخلی یا خارجی دیگر در این طرح هستند.

برخی از کارشناسان اقتصادی خروج عمان و هند را از تبعات تحریم بین المللی ایران می دانند.

ایران، علاوه بر تحریم های بین المللی، هدف یک رشته تحریم های یک جانیهء ایالات متحدهء امریکا و برخی از کشورهای اروپایی نیز قرار دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA