ads

خروج ده هزار سرباز امریکایی تا پایان 2011

تا ختم سال روان میلادی ده هزار نیروی امریکائی کشور را ترک  می کنند. به گزارش رادیو کلید مزار، این مطلب را جاکوبسن سخنگوی نیروهای آیساف قبل از ظهر امروز در یک نشست خبری که در کمپ مارمل مزارشریف برگزار شد، به رسانه ها اظهار داشت.

نویسنده: The Killid Group
11 عقرب 1390
خروج ده هزار سرباز امریکایی تا پایان 2011

تا ختم سال روان میلادی ده هزار نیروی امریکائی کشور را ترک  می کنند.

به گزارش رادیو کلید مزار، این مطلب را جاکوبسن سخنگوی نیروهای آیساف قبل از ظهر امروز در یک نشست خبری که در کمپ مارمل مزارشریف برگزار شد، به رسانه ها اظهار داشت.

جاکوبسن گفت، با اینکه سال 2014 به حیث تاریخ مشخص خروج نیروهای ایتلاف از افغانستان مشخص شده است، روند خروج نیروها آهسته آهسته آغاز شده و تا ختم سال روان ده هزار نیروی امریکایی از افغانستان بیرون می شوند.

وی همچنین گفت که تا اواخر سال 2012 بیست وسه هزار نیروی دیگر امریکایی نیز  افغانستان  را ترک خواهند کرد.

به گفته وی، کار روی تجهیز و بلند بردن ظرفیت نیروهای افغان جریان داشته و وزارت دفاع افغانستان مبلغ 2.3 بیلیون دالر امریکایی را تجهیزات نظامی خریداری کرده که شامل وسایط نقلیه، سلاح و طیارات جنگی می باشد.

وی گفته است که نیروهای آیساف نیز دراین قسمت همکاری داشته است.

جاکوبسن همچنان در مورد تیره شدن روابط افغانستان و پاکستان  در این اواخر  سخن زده گفت، لانه های تروریست ها در آن سوی مرز ها بوده و لازم است تا کشور پاکستان لانه های تروریستی را از بین ببرد.

وی گفت،  مشکل پیش آمده  میان افغانستان وپاکستان را باید از طریق گفتگو های سیاسی حل نمود.

ده هزار نیروی امریکایی در حال کشور را ترک می کنند که کشور فرانسه نیز قرار است امسال 200 سرباز خود را از افغاستان خارح کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA