ads

خبر کشته شدن ملا عمر پس از دوسال و ابهامات تازه !

گروه محا ذ فدائی شاخه جدا شده از درون گروه طالبان اخیرآ خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر این گروه را نشر کرده و گفته است که محاذ فدایی اسناد دقیق در اختیار دارد که ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان دوسال قبل توسط معاونش  ملا اختر محمد منصور به قتل رسیده است .

نویسنده: The Killid Group
7 اسد 1394
خبر کشته شدن ملا عمر پس از دوسال و ابهامات تازه !

گروه محا ذ فدائی شاخه جدا شده از درون گروه طالبان اخیرآ خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر این گروه را نشر کرده و گفته است که محاذ فدایی اسناد دقیق در اختیار دارد که ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان دوسال قبل توسط معاونش  ملا اختر محمد منصور به قتل رسیده است .

نشر خبر کشته شدن ملا محمد عمر پس از دوسال همزمان با آغاز مذاکرات رسمی گروه طالبان با نماینده های حکومت افغانستان در پاکستان ابهامات تازه را در چگونگی همکاری پاکستان و جامعه جهانی در آوردن صلح به افغانستان بوجود آورده و سوالات زیادی را در اذهان عامه خلق نموده است که آیا ممکن است قتل فردی مانند ملا محمد عمر در دوسال گذشته مرموز باقی بماند و هیچ کسی امکان دسترسی به این خبر را نداشته باشد ؟ واضح است که پاسخ منفی است و ممکن نیست این موضوع از چشم دور بین سازمانهای استخباراتی منطقه و جهان ، رسانه ها و مردم عام  پنهان بماند .

سوال دیگر این است که پس از قتل ملا محمد عمر مراسم دفن خاک وی چگونه صورت گرفته؟ آیا ممکن است سرنوشت وی مانند سرنوشت نور محمد ترکی و حفیظ الله امین رقم خورده باشد که هیچ کس از چگونگی قتل ومحل دفن وی هیچ اطلاعی نداشته باشد ؟  با توجه به اتهامات موجود از نفوذ قوی سازمان اسخبارات پاکستان در رهبری گروه طالبان شاید این سازمان جسد وی را بشکل مخفیانه به خاک سپرده است اما بازهم  ذهن های کنجکاو را این پرسش کنجکاو تر مسیازد که اگر قتل وی سازماندهی شده صورت گرفته باشد پس حتمآ به منظور جاگزینی و قدرت طلبی افراد بوده است ، و این قدرت طلبی پس از دوسال زمانی مطرح می گردد که حکومت افغانستان به رهبری شخصی بنام ملا اختر محمد منصور با هییت گروه طالبان مذاکرات رودررو را انجام می دهد و حالا مخالفان ملا اختر محمد منصور ملا محمد یعقوب پسر ارشد ملا محمد عمر که 26 سال عمر دارد را جاگزین وی تعیین می کند

در کنار این پرسش های متعدد که در رابطه به کشته شدن ملا محمد عمر مطرح است سوال دیگر این است که سازمان استخبارات افغانستان چرا در دوسال گذشته نتوانسته در رابطه به کشته شدن و مرگ ملا محمد عمر اطلاعات دقیق به دست آورده و از آن در تضعیف روحیه مخالفان مسلح دولت افغانستان استفاده لازم نماید؟

و اما حالا که همزمان با آغاز مذاکرات رسمی حکومت افغانستان با گروه طالبان خبر نشر قتل ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان آنهم پس از دوسال به نشر میرسد احتمال اینکه کاسه زیر نیم کاسه وجود داشته باشد بیشتر می رود، از سویی هم  سازمان استخبارات پاکستان با آوردن نماینده های گروه طالبان به میز مذاکره از یک سو در تلاش اقناع جامعه جهانی وحکومت افغانستان به همکاری صادقانه این کشور در آوردن صلح و حاضر نمودن گروه طالبان به میز مذاکره برآمده و از جانب دیگر با راه اندازی بازی های جدید میخواهد این روند را هرچند که ازقبل معلوم است نیتجه درپی نخواهد داشت سبوتاژ نماید.

حالا لازم است تا رهبران حکومت وحدت ملی با این قضیه با تدبیر برخورد نموده و از همه کوایف این حرکت ها خود را با خبر ساخته و آگاهانه قدم بگذارند در غیر آن بی خبری از چنین قضایا و امتیاز دهی به جانب پاکستان در بدل همکاری این کشور در مذاکرات صلح به سود مردم و حکومت افغانستان نخواهد بود .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA