ads

خانه رییس پیشین شورای عالی صلح ولایت بلخ هنوز در محاصره قرار دارد

در حالی که سه روز از محاصره‌ خانه‌ اخترمحمد ابراهیم‎خیل، رییس پیشین شورای عالی صلح در بلخ و نماینده حزب محاذ ملی، از سوی نیروهای امنیتی سپری شده است، اما این نیروها موفق نشده‎اند تا پسر وی را گرفتار کنند.

نویسنده: asir
12 سنبله 1397
خانه رییس پیشین شورای عالی صلح ولایت بلخ هنوز در محاصره قرار دارد

در حالی که حدود سه روز از محاصره‌ خانه‌ اخترمحمد ابراهیم‎خیل، رییس پیشین شورای عالی صلح در بلخ و نماینده حزب محاذ ملی، از سوی نیروهای امنیتی سپری شده است، اما این نیروها موفق نشده‎اند تا پسر وی را گرفتار کنند.
به گفته مسوولان امنیتی بلخ، نورمحمد فرزند اخترمحمد ابراهیم‎خیل همراه با پنج تن از افراد مسلح خود روز شنبه با ورود به یک دکان صرافی، پول‎های نقد آن و موبایل‌های موجود در آن را با زور با خود برده و به منزل پدرش پناه برده است.
کاظم توسلی، فردی که پول‎هایش به سرقت رفته است، می‎گوید که بعد از ظهر روز شنبه، پنج تن با لباس نظامی و سلاح وارد صرافی وی شدند و تمامی اموال دکانش را به سرقت بردند.
با این حال، عبدالرزاق قادری، آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ، امروز به کلید گفت که به تازگی تفاهمی میان نهادهای امنیتی و اخترمحمد ابراهیم‎خیل برای تسلیمی افراد مظنون صورت گرفته است.
اما نزدیکان ابراهیم‌خیل این موضوع را رد می‎کنند.
همراز، یاور رییس پیشین شورای عالی صلح در بلخ، می‎گوید که افراد ابراهیم‎خیل برای دفاع از خود در برابر نیروهای امنیتی در حال آماده‎باش هستند.
به گفته وی، افراد این عضو حزب محاذ ملی در اطراف و بالای ساختمان‎های اطراف منزلش مواضع‌ محکم برای دفاع از خود ساخته‎اند.
در همین حال، رییس شورای ولایتی بلخ، به فرد متضرر اطمینان می‎دهد که افراد مظنون به زودی گرفتار و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.
طی یک سال اخیر در ولایت بلخ، دزدی‌های مسلحانه، ترور و اختطاف افراد، به گونه بی‎سابقه افزایش یافته است.
این وضعیت باعث نگرانی شدید مردم بلخ شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA