ads

حکومت به خواست معترضان در فراه توجه نکرده است

تظاهرکنندگان و افراد متحصن در فراه می‎گویند با وجودی که 18 روز از اعتراضات مدنی آن‎ها در برابر محمدآصف ننگ، والی این ولایت، گذشته است، حکومت تا هنوز هیچ اقدامی برای رسیدگی به مطالبات آن‎ها انجام نداده است. فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه و یکی از بر پا کنندگان این تظاهرات، امروز به کلید […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
15 دلو 1395
حکومت به خواست معترضان در فراه توجه نکرده است

تظاهرکنندگان و افراد متحصن در فراه می‎گویند با وجودی که 18 روز از اعتراضات مدنی آن‎ها در برابر محمدآصف ننگ، والی این ولایت، گذشته است، حکومت تا هنوز هیچ اقدامی برای رسیدگی به مطالبات آن‎ها انجام نداده است.
فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه و یکی از بر پا کنندگان این تظاهرات، امروز به کلید گفت که آن‎ها به دلیلی دست به تظاهرات و تحصن زده‎اند که محمدآصف ننگ در تمام عرصه‎ها “به چشم مردم خاک زده” و آن‎ها را با حرف “فریب” داده است.
به ادعای او، والی فراه به مردم این ولایت وعده داده بود به زودی امنیت این ولایت را تأمین، بند برق بخش‎آباد را فعال و برق مورد نیاز فراه را تأمین می‎کند.
بختور افزود در حالی که بیش از دو سال از این وعده‎ها گذشته است، کم‎ترین کاری در بخش باسازی، امینت و حکومتداری خوب در این ولایت انجام نشده است.
به ادعای رییس شورای ولایتی فراه، در حال حاضر، طالبان بر 70 درصد خاک فراه حاکمیت دارند و مردم به دلیل فساد گسترده‎ی اداری در حکومت محلی فراه، برای حل و فصل قضایای شان، به محاکم این گروه مراجعه می‎کنند.
فرید بختور گفت که حکومت تا هنوز به مطالبات آن‎ها پاسخ نداده است.
در پیوند به این موضوع، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، به کلید گفت که تظاهرات مردم فراه به هدف برکناری ننگ ربطی به نهاد ریاست جمهوری ندارد و در این باره باید اداره‎ی مستقل ارگان‎های محل پاسخ بدهد.
تلاش کردیم در این باره با اداره‎ی مستقل ارگان‎های محل نیز گفتگو کنیم، اما تلاش‎های ما نتیجه نداد.
اما پیش از این محمدناصر مهری، سخنگوی والی فراه، به کلید گفته بود که معترضان خواست‎های شخصی دارند و حکومت محلی فراه حاضر نیست به این خواست‎ها گردن بگذارد.
به گفته‎ی مهری، در ترکیب معترضان کودکان و افرادی به مشاهده می‎رسد که اصلاً از ولایت فراه نیستند.
وی گفته بود که شماری از تظاهرکنندکان، ماموران دولتی هستند که قبلاً به دلیل دست داشتن در فساد از وظیفه کنار گذاشته شده‎اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA