ads

حکمتیار: انتخابات پارلمانی باید شفاف و به موقع برگزار شود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، می‎گوید که انتخابات آینده پارلمانی باید به صورت شفاف و به موقع آن برگزار شود.

نویسنده: asir
4 حمل 1397
حکمتیار: انتخابات پارلمانی باید شفاف و به موقع برگزار شود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، می‎گوید که انتخابات آینده پارلمانی باید به صورت شفاف و به موقع آن برگزار شود.
کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی را شانزده سرطان 1397 تعیین کرده است؛ هرچند این کمیسیون از احتمال بازنگری این تاریخ نیز خبر داده است.
حکمتیار روز شنبه/ چهارم حمل در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که برای برگزاری انتخابات شفاف باید حضور نمایندگان احزاب سیاسی در تمام مراکز انتخاباتی تضمین شود.
او تأکید کرد که در انتخابات آینده پارلمانی نباید خطاهای گذشته تکرار شود و باید انتخاباتی برگزار شود که در آن اراده تمام مردم تمثیل شود.
رهبر حزب اسلامی افزود که مراکز رای‎دهی باید به صورت عادلانه تعیین شود تا تمام کسانی که واجد شرایط رای‎دهی اند، بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
حکمتیار گفت که او طرح انتخاباتی حزبش را با رییس جمهور نیز شریک کرده است.
رهبر حزب اسلامی در حالی بر برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی تأکید دارد که آگاهان از نسبت به برگزاری این انتخابات در تاریخ شانزدهم سرطان تردید دارند.
مطابق قانون انتخابات، پروسه ثبت نام رای‎دهندگان باید شش ماه پیش از زمان برگزاری انتخابات شروع شود؛ در حالی که تنها چهار ماه به زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات باقی مانده است، کمیسیون مستقل انتخابات موفق به آغاز این پروسه نشده است.
به همین دلیل آگاهان امور باور دارند که انتخابات آینده پارلمانی در این تاریخ برگزار نخواهد شد و از احتمال تعویق آن صحبت کرده‎اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA