ads

حمله مهاجمان برشفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل پایان یافت

حمله گروهی مهاجمان مسلح بالای شفاخانه سردار محمد داوود خان در منطقه وزیر محمد اکبرخان کابل پایان یافت.
فضل هادی حمیدی خبرنگار رادیوی کلید که در محل رویداد حضور دارد می گوید:”در حال حاضر وضعیت در ساحه به گونه عادی برگشته است”.
هرچند تا کنون مقام های امنیتی کابل در مورد تلفات این رویداد به رسانه ها چیزی نگفته اند اما مسولان صحی رقم کشته و زخمیان این رویداد را 69 عنوان قلمداد می کنند.

نویسنده: zekria
18 حوت 1395
حمله مهاجمان برشفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل پایان یافت

حمله گروهی مهاجمان مسلح بالای شفاخانه سردار محمد داوود خان در منطقه وزیر محمد اکبرخان  کابل پایان یافت.
فضل هادی حمیدی خبرنگار رادیوی کلید که در محل رویداد حضور دارد می گوید:”در حال حاضر وضعیت در ساحه به گونه عادی برگشته است”.
هرچند تا کنون مقام های امنیتی کابل در مورد  تلفات این رویداد به رسانه ها چیزی نگفته اند اما مسولان صحی رقم کشته و زخمیان این رویداد را 69 عنوان قلمداد می کنند.
محمد اسماعیل کاووسی مسوول بخش رسانه‌های وزارت صحت عامه  به کلید می گوید:”تا کنون  66 زخمی و سه کشته از محل رویداد به شفاخانه های کابل منتقل شده است  که در میان زخمیان یک کودک و پنج زن نیز شامل است.
کاووسی تاکید دارد که در این رویداد بیشترین تلفات به غیرنظامیان وارد شده است.
این در حالیست که چهار مهاجم مسلح حوالی ساعت نه صبح امروز بر شفاخانه سردار محمد داوود خان حمله کردند.
دولت وزیری سخنگوی وزرات دفاع ملی گفته است  که ابتدا یک مهاجم مواد همراهش را در برابر دروازه جنوبی این شفا خانه منفجر کرد و به تعقیب آن سه مهاجم دیگر که ملبس به لباس کارکنان صحی بودند داخل ساختمان این  شفاخانه شده و با نیروهای دولتی به درگیری پرداختند.
در همین حال فیروزالدین فیروز وزیر صاحت عامه در دیدار با زخمیان این رویداد از مسوولان  شفاخانه های کابل خواسته است تا برای درمان شان از تمامی امکانات دست داشته استفاده نمایند.
از سوی دیگر سفارت امریکا در کابل این رویداد را با شدید ترین الفاظ محکوم کرده و گفته است که:”هدف قرار گرفتن تاسیسات  طبی که هدف آن ارایه  خدمات به آن شهروندان  افغان است که از وطن شان دفاع می کنند در هیچ آئین و مذهب توجیه ندارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA