ads

حمله انتحاری و تهاجمی گروه طالبان به مرکز تعلیمی پولیس در میدان وردک

مقام های امنیتی ولایت میدان وردک می گویند شماری از افراد مهاجم گروه طالبان و انتحار کننده ها که قصد داشتند درهنگام ادای نماز و صرف طعام بر مرکز تعلمی دشت توپ پولیس ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک حمله کنند با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و تلفات سنگینی را متقبل شده اند.

نویسنده: abdali
17 عقرب 1396
حمله انتحاری و تهاجمی گروه طالبان به مرکز تعلیمی پولیس در میدان وردک

مقام های امنیتی ولایت میدان وردک می گویند شماری از افراد مهاجم گروه طالبان و انتحار کننده ها که قصد داشتند درهنگام ادای نماز و صرف طعام بر مرکز تعلیمی دشت توپ پولیس ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک حمله کنند با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و تلفات سنگینی را متقبل شده اند.

فهیم قایم، قوماندان امنیه ولایت میدان وردک به کلید گفت که حمله کننده اول، نخست یک موتر نوع تونس که مملو  از مواد انفجاری بود را درمقابل دروازه شمالی این مرکز تربیوی انفجار و سپس حملات شان را از چهار طرف بالای این مرکزآغاز کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شده و در نهایت مهاجمان نتوانستند داخل مرکز تربیوی شوند.

به گفته وی دومین انتحار کننده خودش را در پهلوی دیوار استنادی به هدف تخریب دیوار احاطوی انفجار داد که آنهم موفق به از بین بردن دیوار نشد.

فهیم قایم تصریح کرد که سومین انتحارکننده  پیش از این که به دروازه ی ورودی این اکادمی خود را برساند از سوی نیروهای  امنیتی هدف قرار گرفته و کشته شد.

آقای قایم می گوید مهاجمان انتحاری و حمله کننده‌ها نتوانستند دیوارهای محافظتی این مرکز را از بین ببرند و داخل مرکز تربیوی شوند.

به گفته قایم، درگیری پس از دو ساعت با کشته شدن مهاجمان پایان یافت.

دفتر مطبوعاتی ولایت میدان وردک نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته اند که این حملات طالبان دفع شده و اکنون ساحه در کنترول نیروهای امنیتی است.

گروه طالبان اما ادعا کرده اند که در حمله به این مرکز تعلیمی پولیس شمار زیادی از نیروهای پولیس کشته و زخمی شده اند. ادعای که مقام های امنیتی این ولایت آن را رد می کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA