ads

جوانان هرات به اردو و پولیس می‌پیوندند

روند جلب و جذب جوانان به اردو و پولیس ملی در این اواخر در سطح ولایت هرات افزایش یافته است. مقام‌های پولیس در غرب كشور با بیان این مطلب می‌گو یند: “روند جلب و جذب جوانان به قطعات پولیس ملی در این اواخر افزایش قابل ملاحظهٔ داشته است.”

نویسنده: The Killid Group
19 عقرب 1389

روند جلب و جذب جوانان به اردو و پولیس ملی در این اواخر در سطح ولایت هرات افزایش یافته است.

مقام‌های پولیس در غرب كشور با بیان این مطلب می‌گو یند: “روند جلب و جذب جوانان به قطعات پولیس ملی در این اواخر افزایش قابل ملاحظهٔ داشته است.”

به گفتهٔ همین مسئولان روزانه بیشتر از150 تن از جوانان ولایت‌های حوزهٔ غرب به قومندانی جلب و جذب پولیس در زون غرب مراجعه نموده و پس از ثبت نام جهت فراگیری آموزش‌های لازم به مراكز تعلیمی فرستاده می‌شوند.

سمونوال سید عمر، قومندان جلب و جذب پولیس در زون 606 انصار در غرب كشور در گفتگوی ویژه با كلید گفت: “احساس و درك واقعی جوانان نسبت به وطن و در نظر گرفتن امتیاز ویژه از عوامل عمدهٔ رجوع جوانان به قطعات امنیتی بوده است، چنانچه از آغاز سال روان تا اكنون بیش از دو هزار تن جوانان واجد شرایط ولایت‌های هرات، فراه، بادغیس و غور از طریق این قومندانی جذب و به مراكز تعلیمی فرستاده شدند.”

قومندان جلب و جذب پولیس خاطر نشان ساخت كه جذب این جوانان به قطعات امنیتی پولیس تحت شرایط خاص و طی مراحل قانونی آن صورت گرفته است.

نامبرده به كسانی اشاره نمود كه باید سن 18 را تكمیل و از 35 سال بالا نباشند. شناخت و تضمین افراد جذب شده به قطعات نظامی كشور از سوی و كلای گذر و متنفذین محل از دیگر موارد جذب این جوانان به قطعات امنیتی كشور خوانده شده است .

در همین حال مقام‌های قومندانی جلب و جذب اردوی ملی در ولایت هرات نیز با بیان این كه روند جذب جوانان به قطعات اردو و پولیس نسبت به چند ماه قبل افزایش یافته است، می‌گو یند که برعلاوهٔ بلند رفتن امتیاز مالی برای واجدان شرایط، انگیزه و درك این جوانان برای انجام خدمت زیر بیرق و همچنان بی کاری نیز از عوامل عمده به حساب می‌آید كه در جذب جوانان نقش اساسی داشته است.

دگروال آقا محمد دقیق، قومندان جلب و جذب اردوی ملی در زون غرب با تأیید این موضوع می‌افزاید: “روند جلب و جذب جوانان به قطعات اردو در این موقع از سال نسبت به هر وقت دیگر به خاطر بیشتر می‌شود که در این فصل سال، جوانان نسبت به هر وقت دیگر بی كار گردیده و علاقمندی شان اضافه می‌گردد.”

این اظهارات در حالی مطرح می‌گردد كه برخی از صاحب نظران به این باور اند كه نحوهٔ جذب جوانان به نهاد‌های نظامی كشور و نوع امتیاز دهی به آنان، متضمن دوام این نهادها نبوده و می‌تواند در آینده خطر آفرین گردد .

محمد صدیق میر، از صاحب نظران درهرات معتقد است، از آنجایی كه تمام اكمالات قطعات نظامی كشور از طریق كمك‌های جامعه جهانی تأمین می‌گردد، اگر این كمك‌ها روزی كاهش و یا هم قطع گردد، بدون شك منجر به فروپاشی این نهاد‌ها می‌گردد .

بر مبنای گفته‌های مقام‌های نظامی كشور در حال حاضر حدود 250 هزار نیروی امنیتی افغان مصروف تأمین امنیت در سطح كشور بوده و قرار است این رقم تا 400 هزار تن افزایش یابد.

در همین حال برخی از شهروندان هرات با بیان این كه اگر در پهلوی ارتقای كمیت بر بلند بردن كیفیت این نیروها نیز توجه صورت گیرد، شاهد تداوم و گسترش امنیت سر تا سری خواهیم بود.

عبدالخالق حقانی، باشنده شهر هرات می‌گو ید، تقویت نیروهای امنیتی افغان به مراتب مؤثرتر از موجودیت نیروهای خارجی خواهد بود كه در حال حاضر در كنار نیروهای امنیتی افغان مصروف اجرای وظیفه می‌باشند. قطعات نظامی افغان به ویژه اردوی ملی درسال 1382 تشكیل كه تا اكنون روند جذب و افزایش تشكیلات آن دوام دارد.

امیرجان، جوانی كه جهت ثبت نام به مركزجلب و جذب پولیس مراجعه نموده است می‌گو ید، من به خاطر دو هدف آمده ام تا در صفوف پولیس ملی بپیوندم: “اول این كه دین مادر وطن را انجام دهم و دوم تا بتوانم از امتیاز مالی آن استفاده نمایم.”

طبق گفتهٔ مسئولان، اكنون برای آن عده از جوانانی كه به صفوف قوای نظامی می‌پیوندند، ماهوار اضافه تر از10000 هزار افغانی معاش پرداخت می‌گردد .

با این همه كارشناسان به این باور اند كه در شرایط كنونی و با در نظرداشت وضعیت موجود كشور ایجاب می‌نماید علاوه بر بلند بردن كیفیت نیروهای امنیتی افغان به تجهیز و تمویل آن نیز توجه بیشتر صورت گیرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA