ads

جواز راننده‌گی در ولایت پروان در بازار سیاه به فروش میرسد

باشنده گان پروان و از مراجعین مدیریت ترافیک در این ولایت شکایت دارند که جواز راننده‌گی از سوی مسوولان این مدیریت در بازار سیاه به فروش میرسد.

نویسنده: zekria
3 اسد 1396
جواز راننده‌گی در ولایت پروان در بازار سیاه به فروش میرسد

باشنده گان پروان و از مراجعین مدیریت ترافیک در این ولایت شکایت دارند که جواز راننده‌گی از سوی مسوولان این مدیریت در بازار سیاه به فروش میرسد.
این شکایت کننده گان ادعا دارند که جهت اخذ یک جلد جواز راننده گی مدیریت ترافیک پروان به گونه غیر قانونی از آنها مبلغ 5000 هزار افغانی اخذ می کند در حالیکه اگر به گونه قانونی این پروسه طی مراحل شود قیمت آن بالغ به 520 افغانی می شود.
مقیم یکی از مراجعین مدیریت ترافیک پروان به رادیو کلید می گوید : مسوولان ترافیک از وی 5 هزار افغانی تقاضا کرده اند تا برایش جواز راننده گی داده شود.
وی می گوید که همانند خودش ده ها تن دیگر را نیز سراغ دارد که برای اخذ جواز رانند‌ه‌گی بدون سپری نمودن دوره آموزش یا کورس راننده‌گی این مبلغ پول را تقاضا کرده اند.
رفیع الله جوان دیگریست که می گوید حکومت باید جلو رشوه ستانی را در مدیریت ترافیک پروان بگیرد و مطابق به قانون برای مردم جواز راننده گی را توزیع کند.
شکایت های زیادی در این مورد در پروان وجود دارد و افراد زیادی اند که از این ناحیه ابراز نگرانی میکنند.
با این حال محمد زمان مموزی قوماندان پولیس ولایت پروان موجودیت فساد در این مدیریت را تائید نموده می گوید جهت پی گیری این قضیه هیئتی را ترتیب داده اند تا آن را بگونه جدی پیگیری کند..
از سوی هم وحیده شهکار سخنگوی والی پروان می پذیرد که در مدیریت ترافیک پولیس پروان فساد به گونه گسترده وجود دارد و می گوید جواز راننده گی را شماری از افراد از این اداره به زور و واسطه بدست می آورند.
شکایت ها و نگرانی های پیهم باشنده گان پروان را با مدیریت ترافیک این ولایت در میان گذاشتیم آنها این همه اتهام ها را به آدرس اداره شان رد می کنند.
محراب الدین پروانی مدیر ترافیک ولایت پروان میگوید: شماری از افراد جهت اخذ جواز راننده گی به این اداره مراجعه میکنند که شامل وظیفه دار هستند و تقاضای شان نیز این است در مدت کم برایشان جواز راننده گی داده شود اما تا زمانیکه کورس راننده گی را سپری نکنند جواز راننده‌گی به آنها داده نمی شود.
این در حالی است که باشندگان ولایت پروان همواره از فساد در نهادهای دولتی شکات کرده و مسئولان درجه یک حکومتی را در جلوگیری آن به کم کاری متهم میکنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA