ads

جنجال بر سر ریاست زنان پروان/ وزیر امور زنان متهم به «خواهرخوانده ‌بازی» شد

دلبرنظری از سوی نامزدان تصدی سمت ریاست زنان پروان متهم به خواهرخوانده بازی شد

نویسنده: ISMAT MAYAR
29 عقرب 1396
جنجال بر سر ریاست زنان پروان/ وزیر امور زنان متهم به «خواهرخوانده ‌بازی» شد

گزینش شاه‎جهان یزدان‎پرست برای تصدی سمت ریاست زنان پروان، با انتقاد شماری از نمایندگان پارلمان و متقاضیان این سمت روبه‎رو شده است.

رییس سابق این اداره، نادره گیاه بود که چهار ماه پیش کشور را ترک کرده است.

وزارت امور زنان چندی پیش، امتحانی را به منظور استخدام سمت ریاست زنان پروان برگزار کرد که در آن چندین متقاضی زن شرکت داشتند. در نتیجه، شاه‎جهان یزدان‎پرست، برنده این رقابت برای تصدی سمت ریاست اداره امور زنان پروان اعلام شد.

ذکیه سنگین، نماینده مردم پروان در ولسی جرگه، در گفتگو با کلید، با اشاره به این که خانم یزدان‎پرست از نزدیکان وزیر امور زنان است، گفت که این زن با استفاده از روابط نزدیک خود با دلبر نظری تلاش دارد در ریاست اداره امور زنان پروان تقرر یابد.

او ضمن ابراز نگرانی در این باره گفت که ریاست امور زنان این ولایت مدت چهار ماه است که در بی‎سرنوشتی مطلق به سر می‎برد.

بانو سنگین، وزارت امور زنان را به مداخله در روند استخدام رییس اداره امور زنان ولایت پروان متهم کرد و تصریح نمود، زنانی که از توانایی بیشتری برخودار بودند حتا برای شرکت در این رقابت شارت‎لیست هم نشدند.

با این حال شکیبا رزاقی، یک تن از زنانی که برای تصدی سمت ریاست اداره امور زنان ولایت پروان خود را کاندید کرده بود، با شکایت از روند استخدام در وزارت امور زنان به کلید گفت که دلبر نظری قصد دارد کسانی را استخدام کند که با وی رابطه نزدیک دارند.

اما،ماریا مجمر، آمر ریاست‎های ولایات وزارت امور زنان، می‎گوید که تمام مراحل استخدام رییس زنان پروان به گونه شفاف طی مراحل شده است.

مجمر علاوه کرد در صورت موافقت ریاست جمهوری، خانم شاه جهان یزدان‎پرست به عنوان رییس ریاست زنان این ولایت به کار آغا خواهد کرد.

شاه جهان یزدان‎پرست از مشاوران دلبر نظری در وزارت امور زنان است.

رابطه او با وزیر امور زنان نزدیک و صمیمانه توصیف شده است.

با این حال، مقام‎های پروان تاکنون در باره چگونگی گزینش خانم یزدان‎پرست برای تصدی ریاست اداره امور زنان این ولایت چیزی نگفته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA