ads

جمع آوری سیم کارت‌های ثبت ناشده در ننگرهار

 

نویسنده: The Killid Group
14 جدی 1394
جمع آوری سیم کارت‌های ثبت ناشده در ننگرهار

به نقل از خبرنگار راديو كليد در ننگرهار، شهروندان اين ولايت مي‌گويند كه زورمندان از سيم‌كارت‌هاي ثبت ناشده جهت تهديد و اختطاف استفاده مي‌كنند.
شفيق الله، باشنده‌ي جلال آباد مي‌گويد: «هر نقطه‌ي شهر كه قدم بگذاري، اين صدا را مي‌شنوي كه سيمكارت بگيريد، سيمكارت. سلاح‌داران از همين سيمكارت‌ها خريده كرده و بعداً براي مردم مشكل ايجاد مي‌كنند.»
سيد كريم، يك باشنده ديگر ننگرهار مي‌گويد: «اين سيمكارت‌ها را دزدان مي‌خرند. بدمعاشان مي‌خرند. طالبان مي‌گيرند و داعش هم مي‌خرند. سپس مردم را با آن اذيت مي‌كنند.»
به عين شكل، يك پرچون فروش مي‌گويد: « سيمكارت‌ها ثبت ناشده از طرف شركت‌هاي تجارتي با موتر در گوشه گوشه‌ي شهر فروخته مي‌شود.»
يك تعداد از شهروندان ننگرهار مي‌گويند كه دولت بايد جلو فروش اين سيمكارت‌ها را از طريق عمده‌فروشي‌ها بگيرد. به گفته‌ي آن‌ها، در شرايط كنوني، اين سيمكارت‌ها به صورت آزاد و بنابرخواست مشتري فروخته مي‌شوند.
عبدالنافع، يك پرچون فروش مي‌گويد :«عمده فروشان با ارايه تذكيره تقلبي به شركت‌ها، اين سيمكارت‌ها را خريداري كرده و بعداً به ما پرچون‌فروشان مي‌فروشند.»
پیش از این نيز، مسوولان اداره تنظیم خدمات مخابراتی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، فروش سیمکارت‌های ثبت ناشده را تهدید جدی برای امنیت خوانده بود.
از طرفي رياست امور مخابراتي ننگرهار به كليد گفته است كه تيم تحقيق آن‌ها با همكاري سارنوالي، امنيت ملي و نمايندگان دفتر والي و قومانداني هميشه در بازار تفتيش كرده و سيمكارت‌هاي ثبت ناشده را جمع‌آوري مي‌كنند. به گفته‌ي اين مقام، تاكنون چندين دكان را مسدود كرده است.
با آن هم وي افزود:«بستن دكان‌ها و جمع‌آوري سيمكارت راه حل نيست. اكنون كار بيايومتريك اداره اترا نهايي شده است كه با آغاز كار اين اداره مشكل فروش سيمكارت‌هاي غيرقانوني براي هميشه رفع مي‌شود.»
هم‌اكنون پنج شركت مخابراتي فعاليت دارند كه از آن جمله، سيمكارت‌هاي روشن، ام تي ان و افغان بي‌سيم به صورت آزاد در بازار فروخته مي‌شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA