ads

تیم ملی فوتبال افغانستان فردا به مصاف ویتنام می‌رود

فدراسیون فوتبال کشور اعلام کرد که تیم ملی فوتبال افغانستان فردا به مصاف تیم ملی ویتنام می رود.

نویسنده: abdali
22 عقرب 1396
تیم ملی فوتبال افغانستان فردا به مصاف ویتنام می‌رود

فدراسیون فوتبال کشور اعلام کرد که تیم ملی فوتبال افغانستان فردا به مصاف تیم ملی ویتنام می رود.

این بازی فردا(سه شنبه) ساعت 4:30 دقیقه عصر در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار می‌شود.

یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال گفته است که افغانستان در صورت پیروزی در مقابل ویتنام، به جام ملت‌های آسیا راه پیدا می کند.

تیم ملی فوتبال افغانستان و ویتنام در مسابقه رفت هر دو مسابقه را یک بر یک مساوی انجام داده بودند.

افغانستان که در آغاز دور برگشت این مسابقات با تساوی ارزشمند برابر تیم قدرتمند اردن، شانس را برای صعود زنده کرد، در دومین مسابقه حساس و سرنوشت‌سازش در دور برگشت رقابت‌ها در خانه حریفش به مصاف تیم دوم جدول ویتنام خواهد رفت.

پس از نمایش نامطلوب در دور رفت و پس از کسب تساوی مقابل ویتنام و دو شکست برابر کامبوج و اردن، تیم تحت هدایت اوتو فیستر در دور برگشت مسابقات محکوم به کسب ۲ پیروزی صد در صد و دسته کم یک تساوی بود که البته یکی از این گزینه‌ها با تساوی در مقابل اردن رخ داده است، می‌ماند دو مسابقه پیش رو که سرنوشت صعود و یا حذف افغانستان را مشخص خواهد کرد.

صعود افغانستان تنها در حالی محقق می‌شود که افغانستان در دو بازی مقابل ویتنام و کامبوج به برتری برسد. حتی تساوی هم اندک شانس این تیم را خواهد گرفت.

در جدول گروه سوم تیم های اردن و ویتنام با ۸ امتیاز اول و دوم هستند. کامبوج با ۳ امتیاز سوم است و افغانستان با ۲ امتیاز در جایگاه آخر قرار دارد.

بنابراین حتی پیروزی در دو بازی آینده برای صعود افغانستان کافی نیست، بلکه ویتنام هم باید از کامبوج هم شکست بخورد تا افغانستان بتواند صعود کند.

در صورتی که تمامی این فرضیه ها رخ بدهد، افغانستان میتواند خودش را ۸ امتیازی کند و با ویتنام هم امتیاز شود. در این صورت افغانستان به دلیل پیروزی در بازی رو در رو مقابل ویتنام به عنوان تیم دوم این گروه مسافر جام ملت های آسیا خواهد شد. اتفاقی که البته سخت است اما محال نیست.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA