ads

توقف فعالیت قطعات امنیتی ناتو توسط وزارت داخله

وزارت داخله اعلام کرده است که دستور توقف فعالیت قطعات امنیتی را صادر کرده که مسئول تامین امنیت تاسیسات مربوط به نیروهای ناتو هستند. از این قطعات به نام (CIP) یاد می شود و عمدتا افراد مسلح محلی و ملیشه ها در آنها عضویت دارند.

نویسنده: The Killid Group
6 جدی 1390
توقف فعالیت قطعات امنیتی ناتو توسط وزارت داخله

وزارت داخله اعلام کرده است که دستور توقف فعالیت قطعات امنیتی را صادر کرده که مسئول تامین امنیت تاسیسات مربوط به نیروهای ناتو هستند.

از این قطعات به نام (CIP) یاد می شود و عمدتا افراد مسلح محلی و ملیشه ها در آنها عضویت دارند.

ناتو این قطعات امنیتی را برای کمک به تامین امنیت تاسیسات مربوط به این پیمان و همچنین تامین امنیت پروژه های این نیروها ایجاد کرده است.

وزارت داخله اعلام کرده است که شکایات زیادی در مورد عملکرد این نیروها در بخشهای مختلف افغانستان به آنها رسیده و این مسئله آنها را مصمم کرده تا دستور توقف فعالیت این نیروها را صادر کنند.

به گفته وزارت داخله، ناتو با مسئولان افغان در مورد ایجاد این نیروها مشورتی نکرده و این وزارت بر کارکرد این نیروها نظارت نداشته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که شمار زیادی از ساکنان محلی، در جریان سفر اخیر بسم الله محمدی، وزیر داخله به ولایات فاریاب، بلخ، لغمان و سرپل، نسبت به عملکرد این نیروها شکایت کرده اند.

به گفته صدیقی، مسئولان ناتو در دیدار با مقامات افغان، با تصمیم وزارت داخله به توقف فعالیت این نیروها توافق کرده اند.

وزارت داخله همچنین گفته است که قرار است به زودی تمامی سلاحها و تجهیزات نظامی که در اختیار این نیروهاست، جمع آوری شده و اعضای این واحدها به زندگی غیرنظامی بازگردانده شوند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA