ads

توافق پاکستان با پیشنهاد شورای عالی صلح

شورای عالی صلح از موافقت پاکستان با پیشنهاد این شورا در مورد آزادی شماری از زندانیان طالب خبر داده اسن.مسئولان در شورای عالی صلح کشور گفته اند که جانب پاکستان بیشتر موارد مطرح شده از سوی این شورا را پذیرفته است. مولوی شفیع الله شفیع  رییس کمیته تماس و ارتباط شورای عالی صلح به خبرگزاری بخدی گفته است: “جانب پاکستان به آزادی 9 تا سیزده طالب زندانی در این کشور موافقت کرده و قرار است به زود ترین فرصت این زندانیان آزاد شوند.”

شورای عالی صلح از موافقت پاکستان با پیشنهاد این شورا در مورد آزادی شماری از زندانیان طالب خبر داده اسن.مسئولان در شورای عالی صلح کشور گفته اند که جانب پاکستان بیشتر موارد مطرح شده از سوی این شورا را پذیرفته است.

مولوی شفیع الله شفیع  رییس کمیته تماس و ارتباط شورای عالی صلح به خبرگزاری بخدی گفته است: “جانب پاکستان به آزادی 9 تا سیزده طالب زندانی در این کشور موافقت کرده و قرار است به زود ترین فرصت این زندانیان آزاد شوند.”

به گفته وی، مولوی برادر، انور الحق پسر مولوی خالص و ملا ترابی وزیر عدلیه طالبان در بین آزاد شدگان خواهند بود.

مولوی شفیع الله می گوید در صورتی که افراد مورد نظر شورای عالی صلح از زندان های پاکستان آزاد شوند، در تداوم پروسه صلح و یکجا شدن بیشتر طالبان به این پروسه مهم است.

هنوز زمان دقیق رهایی این زندانیان مشخص نشده است اما به نظر می رسد که جانب پاکستان وعده قطعی برای رهایی آنان در روز های نزدیک را داده اند.

همچنین مولوی شفیع الله شفیع رییس کمیته تماس و ارتباط شورای عالی صلح گفته است که جانب پاکستان پذیرفته است که زمینه گفتگو اعضای شورای کویته با افغانستان را فراهم می کند.

وی به خبرگزاری بخدی گفت: “به زود ترین فرصت این گفتگو ها صورت خواهد گرفت و زمان دقیق این مذاکرات را پاکستان تعیین خواهد کرد.”

برخی ها انجام این مذاکرات را حیاتی و برای پروسه صلح افغانستان با ارزش خوانده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA