ads

تلویزیون شمشاد پخش برنامه‌هایش را از سر گرفت/رئیس جمهور: تروریستان نمی‌توانند آزادی بیان را محدود سازند

شبکه تلویزیون خصوصی شمشاد پس از پایان حمله مهاجمان مسلح بر ساختمان این رسانه، پخش برنامه‌هایش را از سر گرفت.

پیش از چاشت امروز یک انفجار در مقابل در ورودی ساختمان تلویزیون شمشاد رخ داد و سپس دو مهاجم انتحاری وارد ساختمان این رسانه شده و به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.

نویسنده: abdali
16 عقرب 1396
تلویزیون شمشاد پخش برنامه‌هایش را از سر گرفت/رئیس جمهور: تروریستان نمی‌توانند آزادی بیان را محدود سازند

شبکه تلویزیون خصوصی شمشاد پس از پایان حمله مهاجمان مسلح بر ساختمان این رسانه، پخش برنامه‌هایش را از سر گرفت.

پیش از چاشت امروز یک انفجار در مقابل در ورودی ساختمان تلویزیون شمشاد رخ داد و سپس دو مهاجم انتحاری وارد ساختمان این رسانه شده و به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند. پخش برنامه‌های این تلویزیون دقایق پس از حمله متوقف شد.

نسیم پشتون، مسوول این شبکه به کلید گفت که در این حمله دو تن از محافظان تلویزیون کشته و به گونه سطحی تعدادی از کارمندان زخمی شده اند.

آقای پشتون افزود که در این رویداد خسارات نیز به شبکه شمشاد وارد شده اما هنوز زود است که در مورد رقم دقیق این خسارات به رسانه ها چیزی گفته شود.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله توئیت کرده که در این حمله یک محافظ این تلویزیون کشته و یک کارمند تخنیکی زخمی شده است.

آقای دانش افزود که یک مهاجم مسلح توسط نیروهای امنیتی از پادرآورده شده است.

رئیس جمهور غنی این حمله را محکوم کرد و گفت:” دشمنان افغانستان با انجام این حمله یکبار دیگر نشان دادند که برای رسیدن به اهداف شوم شان از هر گونه توطئه و عمل ضد بشری حتی حمله به آزادی بیان و رسانه ها، دریغ نمی کنند.”

رئیس جمهور تاکید کرد که تروریستان نمی توانند با راه اندازی این چنین حملات جنایتکارانه، رسانه ها و آزادی بیان را محدود سازند و ارادۀ رسانه ها و خبرنگاران را در راستای اطلاع رسانی تضعیف کنند.

رئیس جمهور گفت: حکومت برای حفاظت نهادهای رسانه‌ای کشور و خبرنگاران که در شرایط دشوار جهت اطلاع رسانی به هموطنان شان از وضعیت افغانستان، منطقه و جهان فعالیت می کنند، تدابیر جدی را روی دست خواهد گرفت.

بااین حال، فهیم دشتی، رئیس اتحادیه ژورنالیستان افغانستان به کلید گفت که این حمله کار گروه های مخالف مسلح است و این گروه‌ها برای این دست به چنین حملات می‌زنند که رسانه‌ها جنایت آنان را افشا می‌کند.

این اولین بار است که یک رسانه مورد حمله مهاجمان مسلح در افغانستان قرار می‌گیرد.

گروه طالبان اعلام کرده که حمله بر تلویزیون شمشاد کار این گروه نیست. برخی رسانه‌ها گزارش داده اند که مسوولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA