ads

تلفات حوادث طبیعی درحوزه غرب

بارش برف و باران و سرازیر شدن سیلاب ها و برف کوچ ها در زمستان امسال در 19 ولایت کشور تلفات جانی و مالی را به دنبال داشته است.

نویسنده: The Killid Group
10 حوت 1393
تلفات حوادث طبیعی درحوزه غرب

بارش برف و باران و سرازیر شدن سیلاب ها و برف کوچ ها در زمستان امسال در 19 ولایت کشور تلفات جانی و مالی را به دنبال داشته است.
نظر به آمارها تا کنون 286 تن در کشور به اثر حوادث طبیعی در فصل سرما جان باخته اند و 143 تن دیگر زخم برداشته اند. ولایت پنجشیر در صدر ولایات آسیب دیده قرار گرفته است، تا کنون نزدیک به 200 تن در این ولایت به اثر برف کوچ ها جان باخته اند.
اما در حوزه غرب کشور نیز وقوع حوادث طبیعی جان شماری را گرفته و صدها خانه را تخریب نموده است.
فضل احمد فرزان، مدیر وقایع و کاهش ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات می گوید: از آغاز فصل سرما تا کنون در این ولایت، 3 تن کشته و 4 تن نیز زخمی شده اند.
وی افزود: ولسوالی های غوریان، گذره و ناحیه 11 شهر هرات از آسیب پذیرترین مکان هایی بوده است که در سرمای اخیر این ولایت بیشترین خسارات را دیده اند و در این مناطق 45 خانه مسکونی نیز تخریب شده است.
از سویی هم گفته می شود در ولایت غور به دلیل ریزش برف و سرازیر شدن برف کوچ ها تا اکنون 8 تن مجروح و 6 تن دیگر جان باخته اند.
عبدالحی خطیبی، سخنگوی سرپرست ولایت غور با ابراز این مطلب می گوید: به تازه گی برف کوچ در ولسوالی لعل این لایت جان یک زن را گرفته و سه تن از اعضای این خانواده را مجروح نموده است، همچنین 30 راس مواشی را نیز از بین برده است.
وی همچنین می افزاید: در برخی از ولسوالی های این ولایت که میزان ریزش برف بیشتر بوده، با گذشت 10 روز هنوز هم راه های مواصلاتی این ولسوالی ها با مرکز ولایت مسدود می باشد.
به گفته وی، از 10 روز پیش تا کنون راه های مواصلاتی ولسوالی ها شهرک، تولک، ساغر، دولینه، پسابند و تیوره به روی رفت آمده مسدود بوده که دلیل آن هم کند بودن روند پاک کاری این مسیرها می باشد.
در همین حال گفته می شود ریزش برف و باران در ولایت بادغیس نیز تا کنون جان 5 تن را گرفته و 146 خانه را قسما تخریب نموده است.
میرویس میرزکوال، سخنگوی سرپرست ولایت بادغیس می گوید: تلفات ناشی از برف کوچ ها و سیلاب ها از ولسوالی های بالا مرغاب، قادس و مقر این ولایت می باشد.
به گفته وی، بیشتر برف کوچ ها در بند سبزک (مرز میان ولایت هرات و بادغیس) رخ داده است.
به دنبال افزایش تلفات ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری از روز شنبه به مدت سه روز ماتم ملی اعلام شد.
قرار بود رئیس جمهوری غنی روز یک شنبه در یک سفر رسمی به کشورایران برود، اما آقای غنی سفرش را به تعویق انداخت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA