ads

تلاش‌ها به هدف انکشاف باغ‌های شفتالو در شرق کشور آغاز ‌شده‌است

مسوولان در ریاست زراعت، مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار، می‌گویند: تلاش می‌کنند باغ‌های شفتالو در این ولایت را انکشاف دهند تا در برابر واردات شفتالو از پاکستان یک بدیل مناسب ایجاد گردد.

نویسنده: zekria
8 جوزا 1396
تلاش‌ها به هدف انکشاف باغ‌های شفتالو در شرق کشور آغاز ‌شده‌است

مسوولان در ریاست زراعت، مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار، می‌گویند: تلاش می‌کنند  باغ‌های شفتالو در این ولایت را انکشاف دهند تا در برابر واردات شفتالو از پاکستان یک بدیل مناسب ایجاد گردد.
آنان، اظهار امیدواری می‌کنند که، اگر تلاش‌های این اداره در بخش انکشاف باغ‌های شفتالو  موفق تمام شود، این کار می‌تواند برای کشت مواد مخدر در ننگرهار نیز یک بدیل خوب شناخته شود.
رفیع الله رحیم‌زی، رییس زراعت، مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار، می‌گوید: “این پروژه را به همکاری برنامۀ ملی باغ‌داری وزارت زراعت، مالداری و آبیاری آغاز کرده‌اند.”
او، تاکید دارد که، از دو سال به اینسو در ولسوالی کامه، بهسود، گوشته و خیوه حدود 300 جریب زمین به باغ‌های شفتالو تبدیل شده‌است که شماری از این باغ‌ها در حال حاضر حاصل می‌دهند.
او، علاوه می‌کند؛ به هدف جلوگیری از وارد شدن شفتالوی پاکستانی، آنان در فارم‌های تحقیقاتی خود در ننگرهار سه نوع شفتالو را پرورش داده‌اند.
براساس اطلاعات ارایه شده از سوی ریاست زراعت، مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار، این اداره برای ترویج باغ‌های شفتالو در زون شرق از جمله در لغمان و کنر نیز یک طرح را تهیه کرده‌است که براساس آن طی دو سال آینده از 200 تا 500 جریب زمین در این ولایت‌ها به باغ‌های شفتالو تبدیل خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA