ads

تفاهمنامه جديد همكاري‌هاي هوانوردي ميان افغانستان و ايران به امضا رسيد

ياد داشت تفاهم‌نامه جدید همکاری‌های هوانوردی میان کابل و تهران از سوی یک هیات رسمی افغانستان و ایران به امضا رسید. دفتر مطبوعاتي اداره مستقل هوانوردي ملكي با نشر خبرنامه‌اي اعلام كرد: هيات افغانستان به ریاست داکتر محمد قاسم وفایی زاده، معاون پلان و پالیسی اداره مستقل هوانوردی ملکی در يك سفر رسمی که به تاریخ 12 و 13 ماه اسد به تهران داشتند، در جریان دو روز مذاکرات فشرده این یادداشت تفاهم را با هيات ايراني به رياست محمد خدا كرمي، سرپرست سازمان هوانوردي کشور ایران به امضا رساندند.

نویسنده: The Killid Group
19 اسد 1394
تفاهمنامه جديد همكاري‌هاي هوانوردي ميان افغانستان و ايران به امضا رسيد

ياد داشت تفاهم‌نامه جدید همکاری‌های هوانوردی میان کابل و تهران از سوی یک هیات رسمی افغانستان و ایران به امضا رسید.
دفتر مطبوعاتي اداره مستقل هوانوردي ملكي با نشر خبرنامه‌اي اعلام كرد: هيات افغانستان به ریاست داکتر محمد قاسم وفایی زاده، معاون پلان و پالیسی اداره مستقل هوانوردی ملکی در يك سفر رسمی که به تاریخ 12 و 13 ماه اسد به تهران داشتند، در جریان دو روز مذاکرات فشرده این یادداشت تفاهم را با هيات ايراني به رياست محمد خدا كرمي، سرپرست سازمان هوانوردي کشور ایران به امضا رساندند.
این ياد داشت تفاهم‌نامه براساس موافقت نامه ترانسپورتی که در سال 1382 میان وزارت هوانوردی سابق افغانستان و سازمان هوانوردي کشوری ایران، امضا شده، ایجاد شده است.
بر اساس خبرنامه، یادداشت تفاهم جدید، میزان همکارهای هوانوردی و تعداد پروازها ‌میان دو کشور را از شش پرواز به 9 پرواز در هفته افزایش داده و بر ایجاد فرصت های برابر و مساوی برای شرکت های حمل و نقل هوایی دو کشور در مارکیت کار، تاکید کرده است.
منبع مي افزايد: همچنان توافق شده است که پس از این،‌ دو کشور نقاط و میادین پروازی شان را نیز گستردش داده و شرکت‌های ایرانی از چهار میدان بین المللی افغانستان (میدان های هوایی بین المللی حامد کرزی، قندهار، هرات و مزار شریف) پروازهای شان را انجام دهند و شرکت های افغانی نیز می توانند علاوه به مشهد و تهران به بندر چابهار، بندر عباس، زاهدان، بیرجند و جزیره کیش پرواز کنند.
گفتني است كه شرکت های آسمان ایر و ماهان ایر ایران و د افغان آریانا هوایی شرکت و کام ایر به عنوان شرکت های هوایی معینه دو کشور در بخش نقل و انتقالات مسافرین از افغانستان به ایران و بر عکس آن معرفی شده اند و در صورت نیاز شرکت های معنیه دیگر نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA