ads

تسریع روند خروج نیروهای نیوزلندی از بامیان

در پی كشته شدن سه عسکر نیوزلندی در ولسولی کهمرد ولایت بامیان، مقامات این کشور روند خروج نیروهای خود را از افغانستان، سرعت می بخشد. بر اساس گزارشها، خبرگزاری رویترز، به نقل از “جان كی” صدر اعظم این کشور خبرداده است كه این کشور به احتمال زیاد عملیات خروج نیروهایش از افغانستان را در اوایل ماه اپریل سال آینده، یعنی شش ماه زودتر از موعد مقرر آغاز خواهد کرد.  

نویسنده: The Killid Group
31 اسد 1391
تسریع روند خروج نیروهای نیوزلندی از بامیان

در پی كشته شدن سه عسکر نیوزلندی در ولسولی کهمرد ولایت بامیان، مقامات این کشور روند خروج نیروهای خود را از افغانستان، سرعت می بخشد.
بر اساس گزارشها، خبرگزاری رویترز، به نقل از “جان كی” صدر اعظم این کشور خبرداده است كه این کشور به احتمال زیاد عملیات خروج نیروهایش از افغانستان را در اوایل ماه اپریل سال آینده، یعنی شش ماه زودتر از موعد مقرر آغاز خواهد کرد.
به گفته صدر اعظم نیوزیلند، خروج نیروهای کشورش از افغانستان در چند مرحله صورت می گیرد و ارتباطی با كشته شدن سربازان این كشور نیز در بامیان، ندارد.
با این حال جان کی گفته است: “می خواهم كه پسران و دختران ما به میهن برگردند. بسیار دردناك است كه تعدادی از آنها را از دست داده ایم.”
این در حالی است كه دو روز پیش یک موتر از کاروان سربازان نیوزیلاندی در ولسوالی کهمرد ولایت بامیان توسط انفجار ماین کنار جاده دچار حادثه شد که بر اثر آن سه سرباز نیوزیلندی كه یكی از آنها زن بود کشته شدند.
گفته می شود که کشور نیوزیلند 145 نیروی نظامی در افغانستان دارد كه مسئول تامین امنیت ولایت بامیان هستند.
از زمان استقرار آنها در این ولایت تا كنون 7 تن از آنان در حملات مختلف شورشیان مخالف دولت جان خود را از دست داده اند.
ولایت بامیان تا پیش از وقوع این حملات، یكی از آرام ترین ولایات کشور به شمار می رفت.
مقامات محلی نا آرامی های اخیر را به مخالفان مسلح دولت که از ولایات ناآرام همجوار ، به این ولایت نفوذ کرده اند، نسبت می دهند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA