ads

تا پایان سال 2016، 400 هزار مهاجر افغان از پاکستان عودت خواهند کرد

اداره مهاجرت سازمان ملل، می‌گوید: قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۴۰۰ هزار افغان مهاجر که در پاکستان سند قانونی اقامت ندارند، به کشور عودت کنند

نویسنده: zekria
27 سنبله 1395
تا پایان سال 2016، 400 هزار مهاجر افغان از پاکستان عودت خواهند کرد

اداره مهاجرت سازمان ملل، می‌گوید: قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۴۰۰ هزار افغان مهاجر که در پاکستان سند قانونی اقامت ندارند، به کشور عودت کنند.
مسوولان در این نهاد بین‌المللی، می‌گویند: این اداره برای کمک اضطراری به این مهاجران و جلوگیری از بروز یک فاجعه بشری در آستانه فرا رسیدن زمستان، از کشورهای کمک کننده، ۲۱ ملیون دالر کمک درخواست کرده است.
نیک بیشاپ، یک سخنگوی اداره بین‌المللی مهاجرت، می‌گوید: “عودت بیش از 400 هزار مهاجر افغان به کشور شان یک وضعیت اضطراری است و نیاز به کمک‌های فوق العاده  دارد؛ زیرا مهاجران بدون اسناد از کمک‌های اداره امور مهاجران سازمان ملل متحد برخوردار نیستند.”
او، می‌افزاید: آنان پیش بینی می‌کنند که ۲۰۰ هزار مهاجر افغان دارای اسناد قانونی اقامت در پاکستان نیز طی این مدت به افغانستان عودت خواهند کرد.
به نقل از منبع، مهاجران دارای اسناد قانونی اقامت، از سوی اداره مهاجرت سازمان ملل کمک خواهند شد؛ اما تلاش‌ها به هدف کمک‌رسانی به مهاجران که فاقد اسناد اند، آغاز شده است.
این در حالیست که سازمان ملل متحد نیز از افزایش بیجاشدگان داخلی در کشور اظهار نگرانی کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شده که بدلیل تهدیدات امنیتی و رویداد های طبیعی منازل خود را ترک کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA