ads

تاکید سازمان شفافیت بین الملل بر زمانگیر بودن مبارزه با فساد در افغانستان

روند نابود سازی فساد اداری در افغانستان به زمان بیشتر نیاز دارد. سازمان شفافیت بین الملل در گزارش تازه ای که نشر کرده با بیان این مطلب میگوید: افغانستان کشور است که سال ها جنگ و روز های دشوار را سپری کرده و یک کشور جنگ زده ه برای مبارزه با این پدیده، با مشکلات […]

نویسنده: The Killid Group
26 سرطان 1394
تاکید سازمان شفافیت بین الملل بر زمانگیر بودن مبارزه با فساد در افغانستان

روند نابود سازی فساد اداری در افغانستان به زمان بیشتر نیاز دارد.

سازمان شفافیت بین الملل در گزارش تازه ای که نشر کرده با بیان این مطلب میگوید: افغانستان کشور است که سال ها جنگ و روز های دشوار را سپری کرده و یک کشور جنگ زده ه برای مبارزه با این پدیده، با مشکلات بسیاری روبه روست و از بین بردن این پدیده کار ساده نیست.

به باور این سازمان مبارزه با فساداداری در افغانستان زمان سودمند خواهد بود که افغانستان از بحران جنگ عبور کند.

با این حال دولت افغانستان وجود فساد گسترده در تشکیلات و نهاد های دولتی و غیر دولتی را تائید می کند اما جامعه جهانی را در گسترش فساد مسئول می داند.

سازمان شفافیت بین المللی یا (Transparency International)  که مقر آن در شهر برلین آلمان است، هم اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور جهان فعالیت داشته و سالانه گزارشی را برپایه ارزیابی از فساد دولتی در کشورهای جهان منتشر می کند.

سازمان مذكور، علاوه بر تهيه گزارش هاي جهاني سالانه، اقدام به تهيه گزارش هاي خاص از قبيل شاخص ادراك فساد، شاخص پرداخت رشوه و برخی موارد دیگر نیز برای بیشتر شدن شفافیت میکند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA