ads

تاکید سازمان اکو بر مبارزه با مواد مخدر

در نشست لوی سارنوالان کشورهای عضو  سازمان اکو در تهران بر همکاری این سازمان در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان تاکید شد. این نشست روز دوشنبه در تهران پایتخت ایران آغاز به کار کرد.

در نشست لوی سارنوالان کشورهای عضو  سازمان اکو در تهران بر همکاری این سازمان در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان تاکید شد.

این نشست روز دوشنبه در تهران پایتخت ایران آغاز به کار کرد.

مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از آجندای اصلی این نشست عنوان شده است.

لوی سارنولان کشورهای عضو اکو در این نشست گفته اند که اعضای این سازمان، در حال اجرای پروژهء هستند که در آن روی مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، تمرکز شده است.

محمد یحیی معروفی، سرمنشی سازمان اکو در آغاز این نشست گفته است که پروژه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان با حمایت مالی اتحادیه اروپا عملی می شود.

وی گفته است که سازمان اکو تصمیم دارد تا با استفاده از محاکم کشورهای عضو این سازمان، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را به حد اعظمی کاهش دهند.

افغانستان هم اکنون یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر در سطح جهان به شمار می رود.

پیش از این، مقام ها در وزارت مبارزه با مواد مخدر گفته بودند که مافیای بین المللی، عامل اصلی کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان است.

به گفته مقامات مسئول در عرصه مبارزه با مواد مخدر، سود اصلی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر افغانستان را نیز قاچاق چیان بین المللی به دست می آورند.

براساس آمارهای ارایه شده، سود سالانه تولید مواد مخدر در افغانستان به میلیاردها دالر می رسد.

در نخستین روز نشست لوی سارنوالان کشورهای عضو اکو چگونگی مبارزه با فساد و راه های بهبود وضعیت ادارات و محاکم کشورهای عضو این سازمان نیز، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

قرار است این نشست امروز سه شنبه نیز ادامه پیدا کند.

سازمان اقتصادی اکو در سال 1962 میلادی از سوی ایران، پاکستان و ترکیه تشکیل شد.

در حال حاضر کشورهای افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرغیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان از اعضای سازمان اکو هستند.

گفته می شود که سازمان اکو، تصمیم دارد تا با استفاده از اصلاح ساختار محاکم کشورهای عضو این سازمان، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را کاهش دهد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA