ads

برگزاري بزرگترين نمایشگاه کتاب درهرات

چهارمین دور نمایشگاه بزرگ کتاب در ولایت هرات روز دوشنبه با به نمایش گذاشتن نزدیک به 35 هزار جلد کتاب در مقابل ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گشایش یافت. این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه دارد و در آن کتاب هایی از نویسنده گان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

نویسنده: The Killid Group
6 عقرب 1394
برگزاري بزرگترين نمایشگاه کتاب درهرات

چهارمین دور نمایشگاه بزرگ کتاب در ولایت هرات روز دوشنبه با به نمایش گذاشتن نزدیک به 35 هزار جلد کتاب در مقابل ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گشایش یافت. این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه دارد و در آن کتاب هایی از نویسنده گان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.مسؤولان انجمن ناشران کتاب در هرات که این نمایشگاه را برگزار نموده اند می گویند: از مجموع 35 هزار جلد کتاب هزار و پنجصد جلد آن از نویسنده های افغان که حدود 500 جلد مربوط به نویسنده های هراتی و حدود 4 هزار جلد کتاب دیگر هم ترجمه ی کتاب های خارجی توسط نویسنده گان داخلی می باشد.
محمد عمر شهاب ريیس این انجمن از افزایش فرهنگ کتاب خوانی در این ولایت ابراز خرسندی نموده میگوید: فرهنگ کتابخوانی در هرات نسبت به سال های قبل رشد 50 درصدی داشته است.
اما وی از عدم حمایت دولت به مشکلات نويسنده گان و ناشران کتاب در این ولایت شاکی بوده تاکید می ورزد که حکومت هیچ امکاناتی در اختیار نویسنده گان قرار نداده است.
از سویی هم مسؤولان ریاست اطلاعات فرهنگ برگزاری این نمایشگاه را در زمینه ی رشد فرهنگ کتابخوانی در این ولایت موثر می دانند.
جاوید ضرغام آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می گوید: قرار است در سال جاری به منظور استفاده بیشتر مردم از کتاب، برنامه های مختلف معلوماتی در حاشیه این نمایشگاه راه اندازی گردد.
وی همچنان ازبه نمایش گذاشتن کتاب های آموزشی برای اطفال نیز در این نمایشگاه سخن می زند.
بیشتر کتاب های این نمایشگاه تحت عناوین مختلف اجتماعی، فرهنگی تاریخی می باشد که در 30 غرفه به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.
شماری از بازدید کننده گان این نمایشگاه برگزاری آن را در راستای رشد فرهنگ کتاب خوانی در شهر علم و فرهنگ موثر دانسته میگویند: که نیاز است تا از چنین برنامه هایي حمایت بیشتر صورت گیرد.
از سویی هم محمد ناصر رهیاب نویسنده و استاد پوهنتون هرات با انتقاد ازبی توجهی حکومت به مشکلات نویسنده گان داخلی میگوید: در حال حاضر شمار زیادی از نويسنده گان در هرات به دلیل مشکلات اقتصادی کتاب های دست داشته شان از چاپ باز مانده است.
او همچنان می گوید: باید جوانان بخاطر حفظ ارزشهای ملی _اسلامی و رسیدن به درجات عالی، از کتاب به عنوان منبع مهم کسب اطلاعات استفاده نمایند.
گفتنیست درسال های قبل آثار مولفان داخلی در نمایشگاه کتاب کمتر به چشم می خورد اما امسال برخلاف سالهای گذشته صدها جلد کتاب ازنويسنده های داخلی به نمایش گذاشته شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA