ads

برف باری های اخیر در کشور جان 119 تن را گرفت

در نتیجه بارش سنگین برف و سرازیر شدن سیلاب در نقاط مختلف کشور در جریان سه روز گذشته 208 تن کشته وزخمی شدند.
ویس احمد برمک وزیر دولت در امور رسیده گی به رویدادهای طبیعی در نشست مشترک کمیته حالت اطظرار می گوید، که در نتیجه بارش برف و سرازیر شدن برفکوچ در 72 ساعت گذشته در بخش‌های مختلف کشور 119 تن جان باخته و 89 تن دیگر زخمی شدند.

نویسنده: zekria
18 دلو 1395
برف باری های اخیر در کشور جان 119 تن را گرفت

در نتیجه بارش سنگین برف و سرازیر شدن برفکوچ در نقاط مختلف کشور در جریان سه روز گذشته 208 تن کشته وزخمی شدند.
ویس احمد برمک وزیر دولت در امور رسیده گی به رویدادهای طبیعی در نشست  مشترک کمیته حالت اطظرار می گوید، که در نتیجه بارش برف و سرازیر شدن برفکوچ در 72 ساعت گذشته در بخش‌های مختلف کشور 119 تن جان باخته و 89 تن دیگر زخمی شدند.
به گفته برمک در این مدت، 190 خانه به طور مکمل و 23 منزل مسکونی دیگر قسماٌ تخریب شده اند و به همین گونه بیش از چهارصد راس مواشی نیز تلف شده اند.
در همین حال محمو بلیغ وزیر فواید عامه می گوید، که در سه شبانه روز گذشته در مسیر شاهراه‌ها تلفات وجود نداشت و در حال  حاضر مسیر تمامی شاهراه‌های کشور به روی تردد وسایط نقلیه و مسافران باز شده است.
به گفته بلیغ، در حال حاضر تلاش‌ها برای بازگشایی وپاکسازی سرک‌های ولایتی و ولسوالی‌ها جریان دارد.
از سویی هم فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه در این نشست می گوید، که در حال حاضر زخمیان در بخش های مختلف کشور زیر درمان قرار دارد.
این در حالیست که نظر به گفته مسئولان کمیته حالت اظطرار حکومت افغانستان برف‌باری امسال نظر به پیش بینی‌های انجام شده بیشتر بود به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، میزان برف باری در سال جاری خورشیدی، جغرافیای زیاد را در برگرفت، وهمزمان در 24 ولایت کشور ادامه یافت.
این در حالیست  که باشنده گان بیشتر ولایات افغانستان در نتیجه بارش برف وسرازیر شدن برفکوچ در بخش های مختلف افغانستان بابت مسدود شدن راه های ارتباطی با هزار و یک مشکل روبرو شده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA