ads

باز شدن مجدد 128 باب مکتب درهلمند

مقامات در ولایت هلمند از باز شدن مجدد بیش از صد باب مکتب در این ولایت خبر می دهند. محمد نسیم صافی رئیس معارف هلمند می گوید 128 باب مکتب که قبلاً بخاطر تهدید طالبان مسدود گردیده بود،  

نویسنده: The Killid Group
28 حمل 1390
باز شدن مجدد 128 باب مکتب درهلمند

 

مقامات در ولایت هلمند از باز شدن مجدد بیش از صد باب مکتب در این ولایت خبر می دهند.

محمد نسیم صافی رئیس معارف هلمند می گوید 128 باب مکتب که قبلاً بخاطر تهدید طالبان مسدود گردیده بود، دوباره  فعال شده است.

وی همچنین گفت که از دو روز به این سو، پروسهء توزیع نمرات رهایشی برای معلمان مکاتب ولایت هلمند نیز آغاز شده است.

رئیس معارف هلمند، کمبود معلمین مسلکی را از مشکلات معارف در هلمند دانسته می گوید:” در قسمت کیفیت مشکل  وجود دارد که علتش کمبود معاش استادان است، چون استادان که از موسسات عالی فارغ می شوند به خاطر معاش بلند در موسسات کار می کنند و به وظیفهء استادی علاقه نشان نمی دهند.”

مقامات در هلمند همچنین می گویند که امسال نیز کوشش می کنند تا شماری دیگر از مکاتب مسدود در هلمند را مجددا باز گشایی کنند.

محمد ولی سرحدی معاون اداری ریاست معارف هلمند می گوید، ریاست معارف هلمند، پلان داد تا صد باب مکتب مسدود دشدهء دیگر را نیز امسال فعال کند.

به گفتهء وی، دست اندرکاران معارف هلمند، در نظر دارند که برای بیشتر از هفتاد مکتب، تعمیر اعمار کنند که تعدادی از این مکاتب توسط بودجهء ریاست معارف اعمار خواهد شد.

به گفتهء سرحدی، هم اکنون در ولایت هلمند، صد هزار متعلم در سطح این ولایت به مکتب می روند که  توسط 2240 استاد آموزش داده می شوند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA