ads

ایران بر همکاری همه جانبه با افغانستان در بخش مبارزه علیه مواد مخدر اعلام آمادگی کرد

وزارت امور داخله ایران اعلام کرد که تهران آماده همکاری همه جانبه با افغانستان در بخش های کشت جایگزین مواد مخدر و مبارزه جدی علیه قاچاق این مواد می باشد.

نویسنده: zekria
10 حوت 1395
ایران بر همکاری همه جانبه با افغانستان در بخش مبارزه علیه مواد مخدر اعلام آمادگی کرد

وزارت امور داخله ایران اعلام کرد که  تهران آماده همکاری همه جانبه با افغانستان در بخش های کشت جایگزین مواد مخدر و مبارزه جدی علیه قاچاق این مواد می باشد.
براساس گزارش خبرگزاری دولتی ایران موسوم به ایرنا، این موضوع را دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله این کشور در دیدار با سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر کشور در تهران مطرح کرده است.
رحمانی فضلی در این دیدار گفته است که، کشورهای بیگانه در منطقه صادقانه برای محو کشت و قاچاق مواد مخدر کار نمی کنند و باید کشور های همسایه در راستای محو این پدیده با یکدیگر کمک کنند.
او به وزیر مبارزه علیه مواد مخدر کشور پیشنهاد کرده است که افغانستان باید کشت جایگزین این مواد را پیگری کند و کشور اش آماده است که در این بخش همکاری جدی کند.
او از افغانستان خواسته است که  برای مقابله با قاچاق انسان و پیامد های منفی آن پیشنهاد ایران برای سفر مجاز شهروندان افغان به این کشور  با استفاده از ویزه ی کار 3 و یا 6 ماهه باقابلیت تمدید را پیگیری کند.
این مقام ایرانی علاوه کرده که، تهران آماده انتقال تجربه پولیس مبارزه با مواد مخدر خود به افغانستان است و نیروهای پولیس افغانستان را در این بخش آموزش خواهد داد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA