ads

ایران امریکا را متهم به مسلح سازی داعش و القاعده نمود

ایران در کنفرانس روسای پارلمان شش کشور، امریکا را متهم به برافروختن آتش جنگ خاورمیانه و صادرات بیشترین اسلحه در منطقه نمود. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که در این کنفرانس اشتراک نموده بود، گفت :” امریکایی ها برای افروختن آتش جنگ در منطقه به اندازه یی اسلحه صادر نموده است که بیشتر از […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
18 قوس 1397
ایران امریکا را متهم به مسلح سازی داعش و القاعده نمود

ایران در کنفرانس روسای پارلمان شش کشور، امریکا را متهم به برافروختن آتش جنگ خاورمیانه و صادرات بیشترین اسلحه در منطقه نمود.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که در این کنفرانس اشتراک نموده بود، گفت :” امریکایی ها برای افروختن آتش جنگ در منطقه به اندازه یی اسلحه صادر نموده است که بیشتر از نیاز ماست و این یک سیاست خطرناک می باشد که امریکایی ها در منطقه پیاده می کنند”.
ظریف هم چنان گفت، اکنون گروه های تندرو اسلامی مثل “دولت اسلامی” (داعش) در سوریه و القاعده در یمن با کمک تسلیحاتی امریکا فعالیت می کنند.
همزمان با این حسن روحانی رییس جمهوری ایران تحریم های امریکا بر این کشور را ” تروریزم اقتصادی” خواند.
روحانی در این کنفرانس که روسای پارلمانی افغانستان، ایران، چین، پاکستان، روسیه و ترکیه اشتراک داشتند، گفت : تحریم ها توان ایران را برای مبارزه با دهشت افگنی، قاچاق مواد مخدر، مهاجرت های غیر قانونی کم ساخته است.
رییس جمهوری ایران هم چنان هشدار داد که هرگاه ایران نتواند با دهشت افگنی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت های غیر قانونی در منطقه مبارزه کند، پس کشور های غربی نیز از این پدیده در امان نخواهد بود.
ایران هر سال میزبان نشست روسای پارلمانی شش کشور آسیایی می باشد که در مورد مبارزه با دهشت افگنی در منطقه برگزار می گردد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA