ads

ایجاد کمیتۀ نظارت و ارزیابی مبارزه بافساد اداری

به  منظور نظارت از کارکردهاى ادارات دولتى و نهادهاى خارجى، “کميتۀ مشترک نظارت و ارزيابى مبارزه با فساد ادارى” روز چهارشنبه در کابل ایجاد شد. مسئولان کمیتۀ نظارت و ارزیابی مي گويند،

نویسنده: The Killid Group
22 ثور 1390
ایجاد کمیتۀ نظارت و ارزیابی مبارزه بافساد اداری

به  منظور نظارت از کارکردهاى ادارات دولتى و نهادهاى خارجى، “کميتۀ مشترک نظارت و ارزيابى مبارزه با فساد ادارى” روز چهارشنبه در کابل ایجاد شد.

مسئولان کمیتۀ نظارت و ارزیابی مي گويند، اين کميته، جهت نظارت، بازنگری و ارائه سفارشات پیرامون فعالیت هايی که در راستای مبارزه با فساد اداری تعهد شده، هرسه ماه یک بار تشکیل جلسه مى دهد.

به گفتهء مسئولان این کمیته، ماموریت اول کمیتهء نظارت و ارزیابی، تا نوزدهم ماه می سال جاری جریان دارد و در این مدت، کمیته با تمام ارگان های مرتبط مشورت می کند و همچنین گروپ های کاری ارگان های مرتبط با این کمیته که متشکل از نمایندگان حکومت افغانستان، سکتور خصوصی، رسانه ها، جامعۀ مدنی و دونرها است، ایجاد خواهد گردید.

در محفلى که به مناسبت ایجاد این کمیته روز چهارشنبه در کابل داير شد، اعضاى کابينه، نمايندگان سفارتخانه های مقيم کابل، اعضاى نهادهاى جامعهء مدنى و نمايندگان ادارات ذيربط دولتى، شرکت داشتند.

اين کميته متشکل ازسه متخصص افغان و سه متخصص بین المللی است که ریاست دور اول کمیته را محمد یاسین عثمانی رئیس قبلی ادارهء عالی نظارت بر تطبیق استراتیژی مبارزه با فساد اداری بر عهده دارد.

محمدياسين عثمانى رييس دوره ای کميتهء مشترک نظارت و ارزيابى مبارزه با فساد اداری، هدف از ايجاد اين کميته را نظارت و ارزيابى از کارکرد ادارات دولتى و نهادهاى خارجى که مشترکا با دولت افغانستان کار مي کنند خواند و گفت:” افتتاح اين کميته، نشاندهندهء برداشتن يک قدم مهم در راستاى مبارزه با فساد ادارى در کشور است.”

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA